بررسی راهکارهای تقویت دیپلماسی علمی منطقه ای در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا

۲۹ مهر ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۵ کد : ۱۸۲۶۲ اخبار
تعداد بازدید:۵۴۵


رئیس دانشگاه تبریز، در سفر به آنکارا درملاقات با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه بر روی نحوه بهره گیری از دیپلماسی علمی جهت تقویت همکاری های علمی فناوری منطقه ای بحث و تبادل و نظر کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمد فرازمند سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه در این دیدار که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا انجام گرفت، ضمن خیرمقدم به رییس دانشگاه تبریز و هیات همراه وی از اهتمام جدی دانشگاه تبریز برای توسعه همکاری با دانشگاه ها، مراکز و سازمان های تحقیقاتی کشور ترکیه قدردانی کرد.
وی در ادامه، دانشگاه تبریز را یکی از دانشگاه های قدیمی و معتبر جمهوری اسلامی ایران دانست که در کشور ترکیه کاملا شناخته شده است.

فرازمند همچنین تصریح کرد: برگزاری فراخوان طرح های مشترک پژوهشی دو کشور در قالب همکاری وزارت عتف- توبیتاک  که به ابتکار دانشگاه تبریز محقق شده است، از نقاط عطف همکاری های علمی دو کشور محسوب می شود.
 دکتر نصراله زاده رییس دانشگاه تبریز نیز در این دیدار از آمادگی کامل دانشگاه تبریز برای ایفای نقش موثر در راستای تقویت دیپلماسی علمی به عنوان عامل تقویت روابط دو کشور اعلام کرد و خواهان مشارکت  سفارت در تحقق برنامه های توسعه ای علمی دانشگاه تبریز در کشور ترکیه شد.
بر پایه همین گزارش؛ شناسایی رشته های تحصیلی مورد توجه طرفین برای تقویت تعاملات فرهنگی، شناسایی مزیت های نسبی جهت تسهیل جذب دانشجو از کشور ترکیه، دعوت از اندیشمندان کشور ترکیه به دانشگاه تبریز برای ارائه سخنرانی و برگزاری کارگاه، استفاده از مرکز آموزش زبان فارسی و گروه ادبیات فارسی دانشگاه تبریز برای تعامل موثر با کرسی های زبان فارسی و گروه های آموزش زبان فارسی در کشور ترکیه، تسهیل مبادله استاد و دانشجو و بهره گیری از توان گروه های علوم انسانی دانشگاه تبریز و ارتباط دهی آنها با اتاق های فکر کشور ترکیه از موارد مورد بحث در این دیدار بود.
 


نظر شما :