چاپ کتاب اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز توسط انتشارات الزویر (ELSEVIER)

۲۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۳ کد : ۱۸۱۰۴ اخبار
تعداد بازدید:۸۱۱

 


کتاب اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز توسط انتشارات الزویر (ELSEVIER) به چاپ رسید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، کتاب  Reservoir Characterization of Tight Gas Sandstones به تالیف دکتر علی کدخدائی، دانشیار زمین شناسی نفت و دکتر رحیم کدخدائی، استادیار سنگ شناسی رسوبی از اعضای هیات علمی گروه علوم زمین دانشگاه تبریز توسط انتشارات Elsevier به زبان انگلیسی منتشر شد.
 این کتاب مشتمل بر 11 فصل و 276 صفحه است که به بررسی اکتشاف و تولید مخازن نامتعارف از  نوع ماسه سنگ های گازدار متراکم می پردازد.
به گفته این نویسندگان کتاب، ایران دومین کشور دارای ذخایر گاز طبیعی در دنیا است. گذشته از این، حاوی مقادیر قابل توجهی نفت و گاز در ذخایر نامتعارف یا unconventional مانند شیل های نفتی، شیل های  گازی، ماسه سنگ های گازی متراکم، متان لایه زغالی و هیدرات های گازی است که هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده اند. این در حالیست که تولید عمده در آمریکا، کانادا، استرالیا و چین از ذخایر نامتعارف صورت می گیرد.
لازم به ذکر است؛ انتشارات الزویر Elsevier یکی از بزرگ‌ترین ناشران علمی در دنیا به شمار می‌رود که استانداردهای بالایی را در چاپ و انتشار کتاب‌ها و سایر تولیدات علمی عرضه کرده است. زیرمجموعه‌های این شرکت از جمله ساینس دایرکت و اسکوپوس در حال حاضر به میلیون‌ها پژوهشگر از سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهند.

 

 

 


( ۶ )

نظر شما :