انتصاب دکترجعفری راد به عنوان رئیس جدید پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

۱۵ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۹ کد : ۱۸۰۲۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۹۵۴

 


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی، دکتر سعید جعفری راد، عضو هیات علمی دانشگاه تبریز را به سمت رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز در حکم انتصاب وی آمده است: نظر به‌مراتب تعهد، تخصص و تجارب جنابعالی و بر اساس پیشنهاد معاون فناوری و نوآوری، به‌موجب این حکم به سمت رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی منصوب می‌شوید.
امید است؛ با توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی "ایران قوی " نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری به‌ویژه توسعه پارک و مراکز رشد و حل مشکلات پیش روی شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان مستقر در پارک ایفا نمایید.
انتظار می‌رود تعامل و تکامل هم‌افزا با استانداری، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی صنایع خصوصی و دولتی، ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پارک به‌منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات موردنیاز توسعه کسب‌وکار شرکت‌ها و واحدهای فناور، بسترسازی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری زیست‌بوم نوآوری و فناوری منطقه، طراحی سازوکار لازم جهت تربیت نیروی انسانی متخصص در سطوح و حوزه‌های مختلف مورد نیز پارک علم فناوری، توجه ویژه به معضل بیکاری و تلاش برای ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی دانش‌بنیان و تغییر فرهنگ کارجویی به کارآفرینی، تدوین سازوکار عملیاتی جهت تحقق مرجعیت و دیپلماسی فناوری و نوآور و رصد فناوری‌های نوظهور، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و غیردولتی در راستای اقتصاد دانش بیان، تلاش در جهت مأموریت گرایی پارک و ایجاد قطب‌های فناوری، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و جذب فن آموز، دستیار و پسادکتری فناوری و مهندسی پروژه‌های کلان فناوری و تبدیل آن‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان جهت اجرا در اولویت کارهای اجرایی قرار گیرد.
خاطر نشان می شود: دکتر سعید جعفری راد دانشیار دانشکده شیمی دانشگاه تبریز است. ریاست اداره امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه تبریز، مشاور مدیر عامل و رییس گروه مشاوران سازمان صنایع و معاون استان، مدیر نمونه صنعتی سال ۲۰۰۷ میلادی بخش صنعتی سازمان ملل در ایران، چاپ ۵۰ مقاله در مجلات ISI و علمی پژوهشی، ارایه ۵۰ مقاله در همایش های ملی و بین المللی، تالیف ۶ فصل کتاب دایرالمعارف پلیمرها در پزشکی انتشارات تیلور و فرانسیس و ترجمه یک کتاب، انجام ۳طرح برون دانشگاهی و ۱۸طرح درون دانشگاهی،3 ثبت اختراع  و ... از جمله سوابق اجرایی و علمی این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز است.
یادآور می شود: همچنین وزیر علوم،تحقیقات وفناوری در نامه جداگانه‌ای از خدمات دکتر عبدالرضا واعظی هیر، رییس سابق پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، در مدت‌زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرده است.

 


( ۸ )

نظر شما :