بازدید رییس و جمعی از معاونان دانشگاه تبریز از دانشکده فیزیک

۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۴ کد : ۱۷۹۱۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۵۳


رییس و جمعی از معاونان دانشگاه تبریز،  ضمن بازدید از بخش های مختلف دانشکده فیزیک و همچنین در نشست هم اندیشی با اعضای هیات علمی از نزدیک در جریان روند فعالیت های آموزشی و پژوهشی این دانشکده قرار گرفتند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز در نشست هم اندیشی با اعضای هیات علمی دانشکده فیزیک گفت: رشته فیزیک از جمله رشته های قدیمی این دانشگاه است که در گذشته و در سال های اخیر به کمک و تلاش اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشکده شاهد رشد و موفقیت های زیادی در این حوزه بوده ایم. 
وی در ادامه، نقش اساتید دانشگاه ها را در تربیت نیروی انسانی متخصص با توجه به نیاز جامعه مهم و حیاتی بیان کرد و افزود: شما اساتید، با تحقیق، ارایه ایده های جدید، تولید دانش و تربیت دانشجویان متخصص و موفق می توانید کمک بزرگی برای توسعه و فعالیت های این رشته باشید.
رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به  برخی کاستی ها و مشکلات موجود در این دانشکده هم اضافه کرد: ما مدیران و مسئولان نیز در حد توان برای توسعه و رشد و رفع برخی کاستی ها و مشکلات این دانشکده تلاش خواهیم کرد.
دکترصالح اشرفی، رییس دانشکده فیزیک دانشگاه تبریز هم در این نشست با ارایه گزارشی از روند فعالیت های آموزشی و پژوهشی این دانشکده گفت: دانشکده فیزیک در سال 1374 راه اندازی شده و در حال حاضر با داشتن بیش از 700 نفر  دانشجو و 39 عضو هیات علمی در پنج گروه آموزشی فیزیک اپتیک و لیزر، فیزیک ماده چگال، فیزیک پلاسما، فیزیک هسته ای و فیزیک نظری و اختر فیزیک در همه زمینه های فیزیک فعالیت می کند.
وی در ادامه، وجود آزمایشگاه های آموزشی برای تمامی رشته های علوم پایه، فنی و مهندسی و کشاورزی و آزمایشگاه های تخصصی مجهز در حوزه های مختلف و نیز کارگاه تخصصی و کتابخانه مجهز از جمله امتیازات این دانشکده عنوان کرد و افزود: وجود پژوهشکده فیزیک دانشگاه تبریز با امکانات و آزمایشگاه های تخصصی پیشرفته پتانسیل بسیار بالایی برای اساتید این دانشکده جهت گسترش فعالیت های علمی خود ایجاد کرده است.
بر پایه همین گزارش؛ در این نشست همچنین جمعی از اساتید این دانشکده با ارایه نکته نظرات، طرح ها و پیشنهادهای خود، خواستار حمایت و توجه بیشتر به این دانشکده شدند.


( ۳ )

نظر شما :