تکمیل احداث ساختمان آزمایشگاه دانشکده فنی مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز با کمک مالی خانواده شادروان دکتر مصطفی اسلامیان

۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۷ کد : ۱۷۹۰۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۸۷


با کمک مالی اهدایی خانواده شادروان دکتر مصطفی اسلامیان، استاد دانشکده فنی مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، ساختمان آزمایشگاه در حال احداث گروه مهندسی مکانیک تکمیل و تجهیز می شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، خانواده‌ی شادروان دکتر مصطفی اسلامیان در اقدامی خیرخواهانه و ارزشمند، مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جهت تجهیز آزمایشگاه ساختمان در حال احداث گروه مهندسی مکانیک اهدا کردند.
لازم به ذکر است؛ شادروان دکتر مصطفی اسلامیان عضو فقید هیأت علمی دانشگاه تبریز و استاد دانشکده مهندسی مکانیک سال‌های متمادی با عشق و علاقه‌ی زایدالوصف، تعهد اخلاقی و علمی کم نظیر و بدون ادعا به تربیت مهندسان و جوانان آینده‌ساز این مرز و بوم پرداخت که اکنون تعدادی از آن‌ها جزو مدیران برجسته و اساتید مراکز بزرگ دانشگاهی کشورمان هستند. به رسم قدرشناسی و جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطر آن استاد فاضل، وارسته و متخلق به اخلاق کریمه، تصمیم بر آن شد که نسبت به نام‌گذاری آزمایشگاه مذکور به نام این استاد فرهیخته اقدام شود.
براساس این گزارش، مرحوم دکتر اسلامیان دانش آموخته دکتری مهندسی مکانیک از دانشگاه دیترویت آمریکا بود که فعالیت خود را از سال ۱۳۵۲ به‌عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه تبریز آغاز کرده و در سال ۱۳۸۲ نیز بازنشسته شد و سرانجام در سال ۱۴۰۰ بعد از سال‌ها تلاش و مجاهدت علمی چشم از این جهان فروبست.


( ۱ )

نظر شما :