برگزاری کارگروه حمایت و پشتیبانی انجمن علمی دانشجویی

۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۴ کد : ۱۷۸۹۵ اخبار
تعداد بازدید:۶۲۳

 


کارگروه حمایت و پشتیبانی انجمن علمی دانشجویی با حضور رئیس دانشگاه و اعضای کارگروه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز و رئیس این کارگروه گفت: انجمن های علمی دانشجویی و فعالیت آنها در دانشگاه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است  که می توانند با حرکت به سمت شرکت های دانش بنیان بر این اهمیت بیفزایند.
وی ادامه داد: معاونت های آموزشی و پژوهشی در کنار معاونت فرهنگی و اجتماعی، حامی و پشتیبانی کننده انجمن های علمی باشند و تاکید می شود که این حمایت ها بیش از پیش ادامه پیدا کند. ضمن آنکه دانشگاه تبریز تمام امکانات آزمایشگاهی، پژوهشی و دیگر امور مرتبط را در اختیار انجمن های علمی دانشجویی قرار می دهد تا آنها بتوانند به طرح های چژوهشی و علمی بپردازند.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز نیز در این کارگروه، به اهمیت رسالت انجمن های علمی اشاره کرد و گفت:  اگر تشکل ها دانشجویی برنامه ها و فعالیت های خود از قبیل مسابقات، برنامه های مختلف علمی و پژوهشی با همکاری انجمن های علمی دانشجویی انجام بدهند، در آینده ی نزدیک، شاهد توفیقات بیشتر خواهیم شد.
حجت الاسلام  دکتر سعید علیزاده افزود: این کارگروه آمادگی کامل دارد تا از شرکت های دانش بنیانی که از دل انجمن های علمی دانشجویی برخواسته باشد، حمایت کامل نماید تا در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه تبریز مستقر شوند.
مدیر امور اجتماعی دانشگاه تبریز نیز در این نشست گفت: حمایت از انجمن های علمی دانشجویی باعث بالندگی و تعالی و پیشرفت انجمن ها می شود و همواره دانشگاه تبریز، بزرگ ترین حامی آنها بوده و در ساختاری جدید تلاش می کند تا با ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه، این فعالیت ها را کاربردی تر رصد نماید.
حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی افزود: آیین نامه تاسیس و فعالیت انجمن ها و اتحادیه های انجمن های علمی  که به منظور تقویت روحیه و بنیه علمی دانشجویان مستعد و فراهم آوردن زمینه های مناسب برای فعالیت جمعی علمی و بهره مندی از توانمندی و خلاقیت دانشجویان در تحقق توسعه علمی، جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم تدوین شده است و این کارگروه به منظور حمایت از انجمن های علمی دانشجویی تشکیل می شود.


( ۴ )

نظر شما :