انتشار کتاب «امپراتوری کنکور» با نویسندگی کارشناس بازنشسته دانشگاه تبریز

۰۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۶ کد : ۱۷۸۸۲ اخبار
تعداد بازدید:۹۳۳

 


کتاب «امپراتوری کنکور» با تالیف کارشناس بازنشسته دانشگاه تبریز از سوی انتشارت فروزش منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، کتاب «امپراتوری کنکور» با نویسندگی علیرضا صفوی کارشناس بازنشسته دانشگاه تبریز انتشار یافته است.
این نویسنده در این ارتباط با بیان اینکه کنکور فقط درس خواندن نیست، بلکه چگونه درس خواندن است، گفت: کنکور، نباید محل آزمون و خطا و پاسخ سرسری و احتمالی به سؤالات باشد. اصلاً هم قرار نیست شما به همه‌ی سؤالات آن پاسخ دهید. بلکه مسابقه‌ای‌ست که لازم است شما در آن و در مقایسه با سایر داوطلبان وضعیت بهتری داشته باشید.
وی افزود: کنکور، یک آزمون مثل تمام آزمون‌هاست. باز هم تکرار می‌کنیم کنکور آزمونی همانند سایرآزمون‌های دیگر شماست و حتی ممکن است آسان‌تر از تعدادی‌شان هم باشد. و نهایتاً، کنکور رقابتی‌ست که دانش‌آموز باید با قدرت و بدون هدردادن زمان، با پس‌زمینه‌ی انگیزشی فراوان و با شناخت و آگاهی کامل با آن مواجه شود.
مولف کتاب «امپراتوری کنکور» در ادامه افزود: برای مؤفقیت در کنکور، فقط داشتن اطلاعات علمی کافی نیست. در این مسیر، یکی از مهم‌ترین فاکتورها، داشتن توان تست‌زنی‌ است. تا شما با چگونگی انجام تست‌های تمرینی و سرعتی آشنا نشوید و آن را تجربه نکنید، نمی‌توانید از نقاط ضعف و قوت خود مطلع و با مهارت‌های تست‌زنی آشنا شوید و به خوبی از پس این آزمون برآیید.
به گفته وی یکی از مهم‌ترین دلایل نتیجه نگرفتن در کنکور، طولانی بودن بازه‌ی مطالعه برای کنکور و بالا بودن حجم مباحث است. احتمال فراموشی این مباحث بیشتر خواهد بود و اختصاص ندادن فرصت زمانی کافی برای مرور مطالب و بروز فراموشی، باعث خواهد شد که توان پاسخگویی شما تا حد زیادی در سر جلسه‌ی آزمون، کم شود.
این نویسنده در خاتمه تاکید کرد: بهتر است که برای مطالعه‌ی دقیق‌تر، حتماً از روی یک برنامه‌ی اصولی و درست درس بخوانید. در واقع، برخلاف تصور غلط بسیاری از داوطلبان آزمون سراسری، برنامه‌ریزی و مطالعه برای کنکور، در هر مقطعی از زمان متفاوت بوده و باید بر اساس ویژگی‌های همان مقطع تنظیم شود.


( ۸ )

نظر شما :