برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در دانشگاه تبریز

۰۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۸ کد : ۱۷۸۷۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۴۶

 


مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و دیگر برنامه های معنوی ایام ماه محرم، از عصر روز گذشته با حضور جمعی از دانشگاهیان در دانشگاه تبریز آغاز شد و تا  پنجم محرم ادامه خواهد داشت.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این مراسم معنوی بیشتر با هدف ترویج فرهنگ حسینی و عزاداری سید و سالار شهیدان از اول تا پنجم محرم از ساعت ۱۹در محوطه کوی استادان از سوی ستاد برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دانشگاه تبریز، برگزار می شود.
همین گزارش حاکی است: مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، در دانشگاه تبریز هر روز با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین انوری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی و با مداحی کربلایی سیدعلی حسینی و کربلایی ابوالفضل بابازاده برگزار خواهد شد.
 اضافه می نماید: در این ایام به غیر از آیین عزاداری و سوگواری، برنامه های مختلفی نیز در همین راستا به اجرا در می آید که از جمله این برنامه ها می توان به قرائت دعای زیارت عاشورا، محفل انس با قرآن و ... اشاره کرد.
لازم به ذکر است: مراسم عزاداری و سینه زنی خیابانی ایام محرم در دانشگاه تبریز، در چند سال اخیر از سوی بسیج کارکنان شهدای دانشگاه تبریز و با همکاری و همراهی دیگر دانشگاهیان از جمله تشکل های اسلامی و فرهنگی این دانشگاه برگزار می شود.

 


( ۵ )

نظر شما :