اجرای طرح دستیار فناور دانشگاه تبریز

۰۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۹ کد : ۱۷۷۱۵ اخبار
تعداد بازدید:۲۰۱۲

 

 

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در راستای مهارت ­آموزی دانشجویان و فارغ­ التحصیلان دانشگاه تبریز، طرح دستیار فناوری را از طریق پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز برگزار می­ نماید.

دکتر شیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با اعلام این خبر افزود: یکی از مهمترین ابزار جهت تحقق شعار سال، تربیت نیروهای جوان دانشگاهی متخصص و ماهر جهت ورود به صنعت است. در همین راستا، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طرح موفق دستیار فناوری را در فاز اول از طریق پارک­ های علم و فناوری در حال اجرا دارد که دانشگاه تبریز همکاری ­های لازم جهت اجرای موفق این طرح را از طریق پارک علم و فناوری استان به­ کار گرفت و درصد بالایی از شرکت­ کنندگان این طرح را دانشجویان و فارغ ­التحصیلان دانشگاه تبریز تشکیل داده ­اند.

با عنایت به ظرفیت محدود طرح مذکور، آمار بالای درخواست ­های دانشجویان و فارغ­ التحصیلان، اهمیت طرح مذکور در عملیاتی ­شدن شعار سال و با مجوز صادر شده از طریق وزارت عتف، دانشگاه ­ها مجاز به برگزاری طرح دستیار فناوری شده ­اند که دانشگاه تبریز به ­عنوان اولین دانشگاه در کشور، طرح دستیار فناوری را با همکاری وزارت عتف برگزار می­ نماید.

آیین ­نامه پذیرش طرح دستیار فناوری دانشگاه تبریز مطابق بر آیین ­نامه ابلاغی معاونت نوآوری و فناوری وزارت عتف بوده و در این مرحله، پذیرش فقط اختصاص به دانشجویان دانشگاه تبریز خواهد داشت.

ثبت­ نام از طریق وب­سایت به آدرس https://sirand.ir/regulation به مدت یک هفته از تاریخ 5 مردادماه سال­جاری لغایت 12 مردادماه صورت می­ گیرد و بعد از اتمام ثبت­ نام و با عنایت به درخواست­ های واحدهای فناور و دانش­بنیان مستقر در پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز، با بررسی شرایط دانشجویان و فارغ ­التحصیلان نفرات منتخب اعلام خواهند شد.

اضافه می­ نماید در این طرح، بر اساس مدت زمان قرارداد طی یک دوره ۶ ماهه برای مدت مجموع ۳۰۰ ساعت فعالیت، حمایت ­های مالی در طول دوره و پس از تایید گزارشات ارزیابی­ های ماهیانه برای متقاضیان در نظر گرفته شده است. بر این اساس به ازای ۵۰ ساعت کار در ماه، به ازای هر ماه مبلغ یک میلیون تومان برای دانشجویان کارشناسی، دو میلیون تومان برای دانشجویان کارشناسی ارشد و سه میلیون تومان برای دانشجویان دکترا در نظر گرفته شده است که توسط دانشگاه تامین می شود.

حضور متقاضی در دوره منوط به ارائه مجوز کتبی استاد راهنما و یا معاون آموزشی دانشکده برای شرکت در طرح است که باید در قالب فرم مجوز شرکت در دوره، تهیه گردد. مهلت ارسال تقاضای ورود به دوره، پس از پایان نیم سال ششم برای دانشجویان کارشناسی، پس از پایان نیم سال دوم برای دانشجویان کارشناسی ارشد و پس از پایان نیم سال چهارم جهت دانشجویان دکترا است.

تعداد واحدهای قابل اخذ توسط دانشجو در نیمسال شرکت در طرح، باید به نحوی انتخاب گردد که در فعالیت ایشان در واحد فناور خللی ایجاد نگردد. وظایف محوله به متقاضی توسط واحد فناور در قالب طرح دستیار فناوری منطبق بر تخصص متقاضی و در چارچوب حوزه تخصصی موردنیاز واحدفناور مشخص می شود و از قوانین دوره کارآموزی تبعیت می نماید. مدارک لازم جهت ثبت نام دانشجویان، تصویر کارت ملی و کارت دانشجویی، تصویر فرم مجوز شرکت در دوره و همچنین فایل PDF رزومه حاوی اطلاعات سوابق آموزشی، پژوهشی، و اجرایی متقاضی است.


( ۶ )

نظر شما :