عقد قرارداد بین المللی بین دانشکده فیزیک دانشگاه تبریز و مرکز بین المللی شبکه اختر فیزیک نسبیتی ICRANeT

۲۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۸ کد : ۱۷۰۸۳ اخبار
تعداد بازدید:۷۴۸


عقد قرارداد بین المللی بین دانشکده فیزیک دانشگاه تبریز  و مرکز بین المللی شبکه اختر فیزیک نسبیتی  ICRANeT به امضای دکتر نصراله‌زاده رییس دانشگاه تبریز و پروفسور رمو رافونی و نمایندگان آنها رسید.
دکتر اشرفی رییس دانشکده فیزیک دانشگاه تبریز، در این ارتباط گفت:  پیرو پیشنهادات مطرح شده در خصوص عقد قرارداد جهت همکاری بین‌المللی بین دانشگاه تبریز و مرکز بین‌المللی شبکه اختر فیزیک نسبیتی (ICRANeT)، و بعد از پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده توسط دکتر امین رضایی اکبریه دانشیار دانشکده فیزیک این دانشگاه ، این قرارداد همکاری بین‌المللی به امضاء رییس دانشگاه تبریز و پروفسور رمو رافونی و نمایندگان آنها ( دکتر امین رضایی اکبریه و دکتر نارک ساهاکیان) رسیده است.
وی در ادامه با بیان اینکه مرکز بین‌المللی شبکه اختر فیزیک نسبیتی (ICRANeT) یک سازمان بین‌المللی است که به ترویج فعالیت‌های تحقیقاتی در فیزیک نظری، اختر فیزیک نسبیتی و حوزه‌های مرتبط می‌پردازد، افزود: این شبکه شامل طیف گسترده‌ای از دانشگاه‌ها از کشورهایی همچون ایتالیا، آلمان، ایالات متحده آمریکا، برزیل، بلاروس، ارمنستان و ... است.
به گفته وی دفتر مرکزی مرکز بین‌المللی شبکه اختر فیزیک نسبیتی (ICRANeT) نیز در پسکارا ایتالیا واقع شده است و با توجه به جایگاه بسیار خوب این مرکز ایجاد اینگونه ارتباطات بین‌المللی باعث ارتقاء و رشد هر چه بیشتر دانشکده فیزیک دانشگاه تبریز خواهد شد.
وی اضافه کرد: در راستای این قرارداد بین‌المللی، مقرر شده است که همکارهای گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله تبادل دانشجویان دکترا، پسادکترا و اعضای هیات علمی و محققین صورت بگیرد.
وی برگزاری کنفرانس‌، همایش و دوره‌های آموزشی مشترک نیز از دیگر بندهای این همکاری بین‌المللی اعلام کرد و یادآور شد: انجام مجموعه پروژه‌های علمی مشترک نیز در این قرارداد تعریف شده است که زمینه را جهت انجام تحقیقات بین‌المللی با ارزش فراهم نموده است.
به گفته وی مدت زمان این قرارداد 5 سال می‌باشد که بعد از این زمان بطور خودکار تا 5 سال دیگر تمدید خواهد شد.


( ۲ )

نظر شما :