گسترش همکاری های مشترک پژوهشی و فناوری دانشگاه تبریز با شهرداری تبریز

۱۳ تیر ۱۴۰۱ | ۱۶:۵۸ کد : ۱۶۸۸۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۴۸

 

شهردار تبریز و برخی ازاعضای شورای شهر تبریز با حضور و بازدید از ظرفیت های پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز و در نشست هم اندیشی با رییس و جمعی از مدیران دانشگاه بر توسعه همکاری های مشترک تاکید کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر صفر نصراله زاده رییس دانشگاه تبریز دراین آیین با بیان اینکه به یقین حضور شهردار تبریز و برخی ازاعضای شورای شهر تبریز در دانشگاه تبریز، آثار مثبت فراوانی برای توسعه، پیشرفت و آبادانی شهر تبریز، استان و کشورمان به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: امروز دانشگاه تبریز با توجه به ظرفیت و توانمندیهایی که در حوزه مختلف دارد، آماده هر گونه همکاری مشترک با سازمان ها و صنایع و به ویژه شهرداری تبریز است.
وی در ادامه خواستار تشکیل کمیته مشترک برای توسعه و گسترش همکاری های مشترک با توجه به توانمندیهای طرفین شده و افزود: دانشگاه تبریز می تواند در بسیاری از حوزه ها از جمله مدیریت شهری و حل برخی مسایل و چالش های این حوزه کمک شایانی به شهرداری نماید.

دکتر یعقوب هوشیار شهردار تبریز نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور و آشنایی برخی ظرفیت های پژوهشی و فناوری دانشگاه تبریز گفت: امیداورم این حضور باعث توسعه گسترش همکاری های مشترک طرفین باشد، تا اینکه در آینده نزدیک شاهد آثار و برکات آن برای رشد و شکوفایی کشورمان باشیم.
وی افزود: ما به وجود دانشگاه جامع، برتر و بین المللی چون دانشگاه تبریز در شهرتبریز و کشورمان افتخار می کنیم و در همین راستا نیز آماده گسترش همکاری های مشترک با این دانشگاه هستیم.
وی درادامه با اشاره به رویکرد جدید مدیریت شهرداری تبریز گفت: تیم جدید مدیریت شهرداری تبریز با تکیه بر توان و دانش نخبگان و مردم و به خصوص با توجه به ظرفیت های دانشگاه ها، بستر مناسبی را برای تحول مدیریت شهری و توسعه همکاری ها برای توسعه پایدار شهری و حل مسائل و مشکلات مربوط به آن را در پیش گرفته است.
دکتر جلال شیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به حضور شهردار تبریز و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز؛ با تشریح برخی ظرفیت های این دانشگاه در حوزه های مختلف گفت: دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی و دارا بودن بیش از 20 هزار نفر دانشجو و تربیت صدها محقق پسادکتری و ... یکی از دانشگاه های جامع، سطح یک و برتر کشوراست. وی با بیان سیاست فعلی دانشگاه‌ در راستای ورود جدی به نظام حل المسائلی کشور، هدف از برگزاری این نشست را توسعه همکاری های پژوهشی، فناورانه و نوآورانه بین طرفین اعلام نمود.
لازم به ذکر است، در این نشست اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و مدیران حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه‌ و نیز مدیران واحدهای مستقر در پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز  با ارایه نکته نظرات و دیگاه های خود خواستار توسعه همکاری های مشترک با توجه به توانمندیهای دو طرف شدند.
بر پایه همین گزارش؛ هم اکنون 75 واحد فناور و دانش بنیان در پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز مستقر است و همچنین 8 دفتر ارتباط با صنعت واحدهای بزرگ صنعتی در این پردیس حضور دارد و از ان رو مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز هم با اتکا به پتانسیل و توانمندی­های علمی اساتید مجرب و امکانات آزمایشگاهی مجهز با هدف ارائه خدمات حمایتی از ایده­ های نوآورانه و توسعه کسب و کارهای نوین توسط کارآفرینان در قالب واحدهای نوپا اقدام به فعالیت نموده است.


( ۲ )

نظر شما :