بازدید استاندار آذربایجان شرقی و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های آزمون سراسری در دانشگاه تبریز

۰۹ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۳ کد : ۱۶۸۵۹ اخبار
تعداد بازدید:۸۳۲

 

استاندار آذربایجان شرقی به‌همراه رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه تبریز و معاونین این دانشگاه از حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه تبریز بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، عابدین خرّم در جریان این بازدید طی سخنانی اظهار کرد: خوشبختانه امروز شاهد برگزاری یک آزمون علمی خوب بین بیش از ۷۰ هزار دانش آموز در ۳۰ حوزه‌ی امتحانی آذربایجان شرقی هستیم که از این تعداد ۶۰ درصد دختر و ۴۰ درصد پسر هستند.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: با توجه به اینکه تعداد صندلی‌ و ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها در حدی است که شرکت کنندگان در رشته‌های مختلف به مراکز آموزش عالی ورود پیدا کنند، لذا از خانواده‌های این عزیزان می‌خواهیم با تشویق، حمایت و بدون دغدغه و نگرانی فرزندان خود را راهی این آزمون کنند تا دانش آموزان عزیز بتوانند با آرامش خاطر در جلسه حاضر شوند که همه‌ی این عزیزان آینده سازان کشورمان هستند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ با عزت، افتخار و آرامش در سراسر کشور در حال برگزاری است و سؤالات امسال نسبت‌به سال‌های قبل تفاوت‌هایی دارد که محتوای سؤالات یکسان ولی ترتیب سوالات متفاوت است.

دکتر علیرضا منادی ادامه داد: سازمان سنجش امسال با خرید سه اسکنر و دستگا‌های شخصی‌ساز سوالات و تقلب سنج، امکان تقلب در کنکور را کاملا مهار کردند و باوجود اینکه در سال‌های قبل نیز آزمون‌های سالمی برگزار می‌شد، میزان آرامش و سالم‌ بودن آزمون امسال بسیار بالا بوده و امیدواریم دانش آموزانی که شایستگی دارند، بتوانند در رشته‌های مورد علاقه‌ی خود راهی دانشگاه‌ها شود.


( ۲ )

نظر شما :