شور و نشاط دانشجویی باید در مسیر درست خود طی شود

۰۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۷ کد : ۱۶۸۵۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۶۱


کارشناس مسائل رسانه گفت: تمامی هیجانات، شور و نشاط دانشجویی باید در مسیر درست خود طی شود و گرنه باید بعد از اتمام دوران دانشجویی از موفقیت‌های کسب نشده حرف بزنیم. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر علی‌اکبر رائفی‌پور در جلسه‌ی "کنشگری صحیح در فضای مجازی" که توسط جامعه‌ی اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: ما امروز با یک جهش بزرگ در رسانه مواجه هستیم و آینده در اختیار هوش مصنوعی خواهد بود که به‌عنوان راهبر عمل می‌کند و متأسفانه تعدادی از مردم در این حوزه کم سواد ولی متأثر هستند. 

این کارشناس رسانه خاطرنشان کرد: ما باید توجه داشته باشیم که اشتراکات این پلتفرم‌های جدید با منطق حکمرانی چیست و چقدر می‌توانیم برای حل مسائل و موضوعات مختلف از این جوّ و فضای جدید استفاده کنیم و شاید مردم ۳۰ سال قبل تصور هم نمی‌کردند که از طریق تلفن همراه به‌صورت تصویری با آن گوشه‌ی دنیا ارتباط برقرار کنند. 

رائفی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم اکنون تحت بمباران رسانه‌ای قرار دارند، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مشکل ما نبود راهبرد کامل در این موضوع است و توصیه‌ی من به شما دانشجویان این است که سعی کنید همواره مطالعه کرده و با شعور و منطق بحث کنید و توجه داشته باشید که تنها به یک منبع و مرجع بسنده نکنید. 

وی گفت: شهید سلیمانی بهترین الگو و نمونه‌ برای همه‌ی ما است که از هر حیث انسانی کامل و نمونه بود اما متاسفانه عده‌ای مانند اصلاح‌طلبان تنها مقبولیت را قبول دارند و عده‌ای نیز مثل تکنوکرات‌ها تنها طرفدار کارآمدی هستند در حالیکه ما به‌هیچ عنوان حق نداریم به جنگ اعتقادات مردم، اصول و عدالت رفته و مردم را که واقعا مردمی دینی و با ایمان هستند، در میان دوقطبی سوپر حزب‌الهی و بی‌دینی قرار دهیم. 

رائفی‌پور تاکید کرد: متأسفانه اصولگرایان با مردم‌داری و اصلاح‌طلبان بادولت‌داری آشنایی ندارند و هیچ کدام از این دو طیف مردم را نمی‌بینند درحالی‌که ائمه اطهار(ع)، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره بر ارزش و جایگاه مردم تاکید کرده‌اند. 

وی در قسمت پاسخ به سوالات کتبی دانشجویان در ارتباط با بحث آموزش زبان آذری نیز گفت: تبریز و آذربایجان دیار تربیت علامه طباطبایی‌ها است که با تفسیر المیزان خود عالم تفسیر را متحول کرد و من با اطمینان می‌گویم که آذربایجانی‌ها غیرت را معنا می‌کنند. 
این کارشناس رسانه تأکید کرد: من با هر دو طیف تجزیه طلب‌ها و مخالفان افراطی مردم آذربایجان مخالف هستم اما متأسفانه کارهایی که تجزیه طلب‌ها انجام می‌دهند، بهانه‌ای برای برخی افراد می‌شود که نتیجه‌ی این کارها داشتن نگاه امنیتی به آذربایجان است. پس از همه‌ی شما می‌خواهم مطالبات خود را درست، اصولی، به‌دور از تعصب و افراط مطرح و افراطی‌ها را از خود دور کنید.
خاطرنشاندمی شود؛ این برنامه، امروز چهارشنبه هشتم تیرماه به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز و در محل تالار شهید شفایی این دانشگاه برگزار شد.


( ۳ )

نظر شما :