با حضور معاون امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور؛

مسایل و مشکلات طرح های عمرانی و اعتبارات هزینه­ ای دانشگاه تبریز بررسی شد

۰۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۶ کد : ۱۶۸۳۵ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۳۸۳۳

 

در نشستی با حضورمهندس حسین شفیعی، معاون امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور، مسایل و مشکلات طرح های عمرانی و اعتبارات هزینه ­ای دانشگاه تبریز مورد برسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، معاون امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور و هیأت همراه، در دیدار و نشستی با رئیس دانشگاه تبریز مسایل و مشکلات طرح های عمرانی واعتبارات هزینه­ای این دانشگاه را مورد بررسی قرار دادند.

دکتر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز در این دیدار ضمن تشریح وضعیت طرح های عمرانی و مشکلات اعتباری این دانشگاه گفت: دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه های بزرگ و از نظر قدمت، دومین دانشگاه کشور است که به لحاظ قدمت ساختمان های آن، هر ساله اعتبارات بالایی برای نوسازی، مقام سازی و تعمیرات اساسی نیاز دارد.

وی در ادامه، ضمن اشاره به اعتبارات مصوب سفر ریاست محترم جمهوری برای دانشگاه تبریز و قدردانی از مسئولان استانی و ملی در جهت نگاه ویژه به دانشگاه تبریز در سفر مذکور، میزان اعتبارات ابلاغی سالانه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام، مقام سازی و تعمیرات اساسی ساختمان های این دانشگاه را ناکافی دانست و افزود: توجه ویژه ای به دانشگاه های بزرگ کشور لازم است و تأخیر در تکمیل پروژه ها و عدم توانایی آن ها در نگهداشت مناسب ابنیه، تأسیسات و تجهیزات خسارت بار خواهد بود.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آثار و برکات سفر ریاست جمهوری به استان و عناوین پروژه های مصوب دانشگاه، گفت: در این سفر تصمیم ها و مصوبات خوبی در حوزه های مختلف و به خصوص آموزش عالی، تحقیقات و فناوری استان گرفته شده که امیداواریم با تخصیص به موقع اعتبارات لازم برخی مسایل و مشکلات اعتباری طرح های عمرانی برطرف شود.

حسین شفیعی معاون امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور است و در این میان، با توجه به سابقه، قدمت، توانمندی ها و ظرفیت هایی که دارد، مجموعه سازمان برنامه و بودجه کشور، نهایت تلاش خود را در برای بهبود وضعیت اعتبارات آن به کار خواهد برد.

وی کمبود اعتبارات کل بخش آموزش عالی کشور به ویژه در زمینه خرید تجهیزات و تعمیرات را یکی از مشکلات پیش روی سازمان در خصوص تزریق اعتبارات مناسب به دانشگاه ها عنوان کرد و بر استفاده مناسب از ظرفیت تبصره های قانون بودجه کشور توسط آموزش عالی کشور تاکید کرد.

مهندس شفیعی با اذعان به سهم قابل توجه و خوب دانشگاه تبریز از مصوبات سفر رئیس جمهوری در قیاس با سایر استان ها و ضمن اشاره به توان کارشناسی و تعامل سطح بالای دانشگاه در خصوص اعتبارات هزینه ای و عمرانی، خواستار انعکاس نتایج مطالعات عمرانی دانشگاه در بخش تعمیرات اساسی، پروژه های مورد نیاز و افزایش ظزفیت خوابگاه ها با اولویت خوابگاه های متاهلی شد.

محمد حسن پور مدیر بودجه، تشکیلات، تحول اداری و بهره وری دانشگاه تبریزهم دراین نشست گزارشی از وضعیت بودجه و برخی مسایل طرح های عمرانی و مشکلات اعتباری این دانشگاه ارایه نمود.

لازم به ذکر است، حسین شفیعی معاون امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور و هیات همراه وی ضمن دیدار با رییس دانشگاه تبریز و همچنین بازدید از برخی طرح های عمرانی، آزمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی از نزدیک در جریان مسایل طرح های عمرانی و مشکلات اعتباری این دانشگاه قرار گرفتند.

 


( ۲ )

نظر شما :