افتتاح پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۹ کد : ۱۶۵۸۸ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۷۹۶

 

 پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز با حضور وزیر محترم، معاونان  و مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، افتتاح شد.
دکتر شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در این ارتباط گفت: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته از سوی وزارت علوم، مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز به عنوان یکی از اولین پردیس های علم و فناوری مستقل با حضور اقای دکتر زلفی گل وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، معاون فناوری اقای دکتر خیرالدین و معاون پژوهشی اقای دکترصالحی و سایر مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،افتتاح شد.
 دکترعلی پورزیاد رییس  پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز نیز گفت: پردیس علم و فناوری به مراکزی گفته می شود که بتواند حداقل به 80 درصد توانایی های پارک های علم و فناوری دست یابد.
به گفته وی دانشگاه تبریز در همین راستا در نظر دارد با تقویت زیرساخت ها و افزایش مراکز رشد و نوآوری تخصصی در دانشکده ها در طول سال 1401 بتواند مجوز راه اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه تبریز را از وزارت علوم اخذ نماید.
دکترپورزیاد تاکید کرد: پردیس علم و فناوری میزبان استارتاپ ها و واحدهای فناوری و دانش بنیان دانشگاهی است که در سایه حمایت دانشگاه تبریز در چند سال اخیر توانسته از نظر زیرساخت ها و تعداد واحدهای مستقر به عنوان یکی از بزرگترین مراکز رشد دانشگاهی مطرح باشد.
به گفته وی هم اکنون 75 واحد فناور و دانش بنیان درپارک پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز مستقر است و همچنین 8 دفتر ارتباط با صنعت واحدهای بزرگ صنعتی در این پردیس حضور دارد.


( ۴ )

نظر شما :