ویژه برنامه روز جهانی نجوم در دانشگاه تبریز برگزار شد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۵۱ کد : ۱۶۳۵۸ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۷۰۸

 

ویژه برنامه روز جهانی نجوم توسط پژوهشکده  فیزیک کاربردی وستاره شناسی دانشگاه تبریز با شعار نجوم و توسعه پایدار در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز در این ویژه برنامه که با شرکت اساتید و پیشکسوتان دانشگاه تبریز و حضور دانش آموزان، دانشجویان و سایر اقشار مختلف مردم تبریز بهمراه خانواده در محل پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز برگزار گردید، دکتر صفر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز ضمن خیر مقدم به حاضرین و تجلیل از زحمات پیشکسوتان و اساتید فیزیک کاربردی و ستاره شناسی افزود: دانشگاه تبریز ضمن کسب افتخارات متعدد ملی و بین المللی، مهد تربیت دانشمندان و اساتید بارز و در رشته های مختلف مخصوصا" علم نجوم است و ارزش و اعتبار دانشگاه تبریز مدیون زحمات این دانشمندان است.

رئیس دانشگاه تبریز علم نجوم را یکی از شاخه های پرکاربرد و جذاب علم توصیف نمود و افزود: این علم کاربردهای گسترده و متعددی در علوم و فنون مختلف و در زندگی روزمره انسانها از جمله کشاورزی پزشکی، آب و هواشناسی، ترسیم نقشه های متعدد هوایی و زمینی، تحقیقات دفاعی و ... دارد و در عین حال دیدن زیبایی های آسمان و تفکر در عظمت جهان آفرینش در افزایش بینش معنوی انسان نقش خاصی دارد و آماده گسترش امکانات و حمایت از پژوهشگران این عرصه هستیم.

در ادامه این مراسم 4 سخنرانی علمی توسط اساتید و پژوهشگران پژوهشکده فیزیک کاربردی وستاره شناسی دانشگاه تبریز ارائه گردید. همچنین برگزاری نمایشگاه جانبی در موضوعات تخصصی نجوم از قیبل: تاریخ نجوم، منظومه شمسی، از تلد تا مرگ ستارگان، تازه های نجوم فضایی، اختر شیمی، ابعاد آسمانها و کهکشان ها، آسمان شب و آلودگی نوری خورشید، غرفه ویژه خوشنویسی، غرفه نقاشی کودکان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

یادآور می شود؛ برگزاری  برنامه های متنوع در سطح شهر که از ۱۷اردیبهشت به مدت یک هفته شامل برگزاری رصد خورشید، ماه سیارات با تلسکوپ و دوربین دو چشمی در محوطه شهرداری تبریز، پارک ائل گولی، فرهنگسرای الغدیر، پارک شمیم پایداری، تفرجگاه عون ابن علی و مناطق محروم شهربا حضور شهروندان و مسئولین، از دیگر برنامه های پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی به مناسبت هفته نجوم بود.

 


نظر شما :