توسعه همکاری های مشترک دانشگاه تبریز با پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۹ کد : ۱۶۳۴۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۳۸

 

توسعه همکاری های مشترک دانشگاه تبریز با پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با بررسی ایجاد باغ، مزرعه و تولید محصولات مختلف کشاورزی دانش بنیان در دانشکده کشاورزی با مشارکت همه گروه های آموزشی دانشکده در بازدید از ایستگاه تحقیقاتی خلعت پوشان بررسی شد.

همکاری های مشترک دانشگاه تبریز با پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با ایجاد مزرعه، باغ و سایر فعالیت های کشاورزی دانش بنیان در ایستگاه تحقیقاتی خلعت پوشان دانشگاه تبریز برای تولید و فراوری محصولات کشاورزی و دامی توسعه می یابد.
برای همین منظور رئیس دانشگاه تبریز، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و جمعی از مدیران و اساتید دانشکده کشاورزی این دانشگاه با حضور در ایستگاه تحقیقاتی خلعت پوشان دانشگاه تبریز و بازدید از بخش های مخلف این مجموعه خواستارایجاد مزرعه، باغ و سایر فعالیت های کشاورزی دانش بنیان با توجه به ظرفیت های دو طرف شدند.
دکتر واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در جلسه ای دیگری که در همین راستا در تالار علامه امینی دانشگاه تبریز برگزار شد، با تشریح برخی اقدامات و برنامه ها برای ایجاد این مزرعه، باغ و ... دانش بنیان گفت: امروزه در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و به خصوص در شرکت های دانش بنیان ظرفیت های زیادی برای تولید و برطرف نمودن نیاز های جامعه و به خصوص تولید و فراوری محصولات کشاورزی مختلف و متنوع دانش بنیان وجود دارد.
وی افزود: این پارک آماده هر گونه توسعه همکاری مشترک در بخش های مختلف و به ویژه در حوزه تولید محصولات دانش بنیان در حوزه کشاورزی با توجه به توانمندی های دو طرف می باشد.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تاکید کرد: ایجاد مزرعه، باغ و سایر فعالیت های کشاورزی دانش بنیان باید بر اساس توان و ظرفیت دانش و فناوری کشور و شرکت های دانش بنیان صورت گیرد.
دکتر صفر نصر اله زاده رئیس دانشگاه تبریز هم در این جلسه خواستار توسعه همکاری های مشترک با پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف و به خصوص حوزه کشاورزی شد.
بر پایه همین گزارش، دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز پس از دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران از لحاظ قدمت دومین مرکز آموزش عالی در زمینه کشاورزی است که در سال ۱۳۳۴ تاسیس شده و ایستگاه تحقیقاتی خلعت پوشان دانشگاه تبریز هم که اسم خود را از برج مشهور خلعت پوشان که در درون ایستگاه بنا شده و از بناهای دوران زندیه محسوب می‌شود و جزء آثار باستانی ثبت شده، گرفته است. این ایستگاه با ۲۸ هکتار وسعت و دو حلقه قنات از سال ۱۳۴۵ ش. به دانشکده واگذار گردید، که برای انواع فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی آماده شده است.


( ۳ )

نظر شما :