معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز: ایجاد هاب دانش، فناوری و اشتغال در دانشگاه‌های استان عملیاتی شد

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۷ کد : ۱۶۳۳۷ اخبار
تعداد بازدید:۷۳۴

 

 دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی‌ برای ایجاد هاب دانش‌، فناوری و اشتغال وارد مرحله عملیاتی شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر جلال شیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز و دبیر اجرائی کمیته مراکز دانشگاهی و پژوهشی ستاد اقتصاد دانش بنیان استان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی از برگزاری دومین جلسه  کمیته معاونین پژوهشی و فناوری دانشگاه‌های استان برای امضای موافقت‌نامه ایجاد هاب خدمات دانش‌، فناوری و اشتغال با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی استان آذربایجان شرقی خبر داد.

دبیر اجرائی کمیته مراکز دانشگاهی و پژوهشی ستاد اقتصاد دانش بنیان استان گفت: در این جلسه مقرر شد؛ دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی خدمات فناورانه شامل خدمات فناوری، آموزشی، مشاوره، آزمایشگاه، اشتغال، تبادل فناوری و ... بر بستر سامانه دانش، فناوری و اشتغال  با نام اختصاری دفا‌ ارائه نمایند.

به گفته وی، طراحی و پیاده‌سازی سامانه دفا از شش ماه پیش با مشارکت دانشگاه تبریز و سرمایه‌گذاری کارگزار فناوری و تجاری‌سازی این دانشگاه‌(شتابدهنده پویان) در  مدیریت امور فناوری راهبری آغاز و به مرحله  اجرا رسیده است؛ این سامانه با زیرساخت‌ها و امکانات خود قابلیت ارائه خدمات بین‌المللی به جامعه و فناوران و پژوهشگران را دارد و عملا بستری را فراهم می‌نماید تا بتوان از امکانات و توانمندی‌های دانشگاه‌ها در جهت رفع نیازهای فناوری کشور استفاده شود.

دکتر شیری خاطر نشان کرد: با پیوستن دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان، سامانه مذکور طی یک ماه آینده رونمائی و خدمات خود را به جامعه هدف ارائه خواهد نمود.

گفتنی است؛ هاب مجموعه خدمات تخصصی قابل ارائه در حوزه پژوهش ، فناوری و اشتغال است.


( ۱ )

نظر شما :