انتشار کتاب «مقدمه ای بر نظریه تصمیم گیری» در دانشگاه تبریز

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۶ کد : ۱۶۲۳۶ اخبار
تعداد بازدید:۸۶۸

کتاب «مقدمه ای بر نظریه تصمیم گیری» برای استفاده پژوهشگران  و علاقه‌مندان  به حوزه‌های تجزیه تحلیل تصمیم‌گیری، در دانشگاه تبریز انتشار یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، کتاب «مقدمه ای بر نظریه تصمیم گیری» توسط دکتر جواد نعمتیان دانشیار دانشکده مهندسی مکانیک و همکاری میر صدرا با حجب و سید رضا طباطبائی منتشر شده است.

دکتر نعمتیان عضو هیئت  علمی دانشگاه  تبریز با اشاره به اینکه تجزیه تحلیل تصمیم‌گیری مورد توجه بسیاری از محققان، استادان و دانشجویان بوده و کاربردهای فراوانی در رشته‌های مهندسی، مدیریت و سایر علوم کاربردی دارد، گفت: با توجه به عدم وجود منابع آموزشی به زبان فارسی و نیاز دانشجویان و پژوهشگران به منبع آموزشی، با  استفاده  از تجارب ده  ساله  تدریس در این حوزه  کتاب «مقدمه ای بر نظریه تصمیم گیری» تآلیف و توسط انتشارات دانشگاه تبریز منتشر شد.

دانشیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه در این کتاب علاوه بر تشریح روش‌های مختلف تجزیه تحلیل تصمیم‌گیری، در پایان هر فصل، تعداد زیادی مسائل حل‌شده  و همچنین تعدادی تمرین به عنوان خودآزمایی، برای استفاده هرچه بهتر خوانندگان کتاب گنجانده شده است، افزود: این کتاب می‌تواند برای دانشجویان مهندسی صنایع، مدیریت، ریاضیات کاربردی در همه مقاطع تحصیلی  و تمامی افراد علاقه‌مند به حوزه‌های تجزیه تحلیل تصمیم‌گیری مناسب باشد.

شایان ذکر است این کتاب در 334 صفحه و شامل هفت فصل اصلی است که مقدمه‌ای بر اصول و مبانی نظریه تصمیم‌گیری، بررسی درخت تصمیم‌گیری در تجزیه، تئوری مطلوبیت و ترجیحات ریسک، احتمالات قضاوتی و اصول مرتبط با آن، شراکت در ریسک، تحلیل سلسله مراتبی، تئوری بازی‌ها و کاربردهای آن عناوین فصول مختلف این کتاب را تشکیل می دهند. کتاب توسط دکتر محمد رضا عابدی عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی دانشگاه  تبریز ویراستاری شده است.

 


( ۴ )

نظر شما :