مراسم بزرگداشت دکتر مصطفی اسلامیان در دانشگاه تبریز برگزار شد

۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۶ کد : ۱۶۱۶۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۹۴۴


مراسم بزرگداشت دکتر مصطفی اسلامیان، استاد بازنشسته دانشکده مکانیک دانشگاه تبریز امروز با حضور جمعی از اساتید، دوستداران و خانواده وی در دانشگاه تبریز برگزار شد.
در این آیین دکتر صفر نصر اله زاده رئیس دانشگاه تبریز و رییس دانشکده  مهندسى مکانیک دانشگاه تبریز در سخنانی به ویژگی های شخصیتی، اخلاقی و علمی و آموزشی این مرحوم پرداختند.
رئیس دانشگاه تبریزدر این مراسم ضمن تسلیت درگذشت این استاد فرهیخته به دوستداران و خانواده وی و با اشاره ویژگی های شخصیتی، اخلاقی و علمی و آموزشی دکتر مصطفی اسلامیان، گفت: فعالیت ها و آثار ارزشمندی این مرحوم در دانشگاه داشته است و ما به داشتن چنین اساتیدی در دانشگاه تبریز افتخار می کنیم.
وی افزود: راهنمایی بیش از 100 پایان نامه، تالیف چندین کتاب، صدها مقاله، راه اندازی چندین آزمایشگاه و تربیت هزاران دانشجو از جمله فعالیت های ارزشمند وی بوده است.
رئیس دانشگاه تبریزدر ادامه با اشاره به برخی ویژگی‌های علما و دانشمندان گفت: در جامعه ما و در آموزه های دینی تاکید فراوانی بر تکریم و احترام به عالم و علما و دانشمندانان شده است، چرا که اینها هدایت گر، چراغ راهنمای بشریت و روشنگر جامعه هستند و بنابراین باید ضمن حفظ جایگاه و منزلت آنها به آنها احترام بگذاریم.
 رییس دانشکده  مهندسى مکانیک دانشگاه تبریز نیز در این مراسم ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این آیین و سنت حسنه گفت: مرحوم دکتر مصطفی اسلامیان در طول فعالیت 30 ساله خود در این دانشگاه دانشجویان و متخصصان زیادی در حوزه مهندسی تربیت کرده است.
وی افزود:  دکتر اسلامیان دانش آموخته دکتری مهندسی مکانیک از دانشگاه شهر دیترویت آمریکا بود که در سال 1352 به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه تبریز مشغول به فعالیت شد و در سال 1382 بازنشسته شد.
رییس دانشکده  مهندسى مکانیک دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود گفت: داشتن نظم، قانون مداری، احترام به جوانان، داشتن تلاش و فداکاری زیاد، پشتکار، خیرخواهی، متدین بودن و ... از جمله  ویژگی های شخصیتی و اخلاقی دکتر مصطفی اسلامیان بود.


( ۹ )

نظر شما :