هم­زمان با از سرگیری آموزش حضوری؛ آغاز فعالیت حضوری دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۵ کد : ۱۶۰۸۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۳۶

 

همزمان با سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور، دفاتر دانشکده ای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز فعالیت حضوری خود را آغاز کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز طی مراسمی و با حضور دکتر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز، دکتر علیزاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین انوری مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، رؤسای دانشکده های کشاورزی، حقوق و علوم اجتماعی، مسئولان و اعضای تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز در تالار شهید باکری، فعالیت حضوری دفاتر دانشکده ای جامعه اسلامی دانشجویان آغاز شد.

در این مراسم، دکتر نصراله زده ضمن ابراز خرسندی از آغاز فعالیت حضوری دانشگاه ها گفت: دانشگاه بدون حضور دانشجویان معنی و نشاط لازم را ندارد و از اینکه با همّت همه مسئولان شاهد بازگشت نشاط و سرزندگی به دانشگاه هستیم، بسیار خشنودیم.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه دانشجویان وارثان نسل دانشجویان ایثارگر و شهیدی هستند که همزمان با آموزش در دانشگاه در جبهه های جنگ تحمیلی برای صیانت از انقلاب اسلامی تلاش می کردند، افزود: فعالیت شما دانشجویان در تشکل مطالبه گر جامعه اسلامی بااحساس تکلیف نسبت به مسایل مختلف کشور و روحیه انقلابی توأم با اخلاص، شایسته تقدیر است و برای تداوم این مسیر نیاز مبرم به سرلوحه قرار دادن منویات رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری دارید.

دکتر نصر اله زاده آرمانگرایی، مطالبه گری و مشارکت در برنامه تولید دانش بنیان را از شاخصه های مهم تشکل های دانشجویی به ویژه جامعه اسلامی دانشجویان برشمرد و خاطرنشان کرد:  دانشجویان بایستی در زمینه تولید علم و تحقق انتظارات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از مسئولان دانشگاه مطالبه گر باشند و با احساس مسئولیت نسبت به مسائل مختلف، جلساتی برگزار نمایند و در آن از مسئولان دانشگاه در موارد مختلف اعم از مسایل جزیی و کلی تولید علم، مسایل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مطالبه گری نمایند.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین محمد انوری مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با استناد به آیات قرآن بر اهمیت ایفای نقش اجتماعی از نگاه دین مبین اسلام در زندگی انسان و سعادت دنیوی و اخروی تآکید نمود و گفت: دو عنصر ایمان و عمل صالح به شرط توصیه به حق و استقامت بر حق موجب سعادت انسان می­ شود که این امر نیز به واسطه ایفای نقش اجتماعی انسان تحقق می یابد.

در ادامه، دکتر جلیل شفق کلوانق رئیس دانشکده کشاورزی ضمن تمجید از فعالیت دانشجویان در تشکل های اسلامی دانشجویی افزود: نیاز به تقوی و تربیت اسلامی، افزایش مطالعات و اطلاعات جریان شناسی جهت تحکیم اعتقادات و مقابله با جریانات فکری معاند و غربزده را از ملزومات فکری و عملی دانشجویان عضو این تشکل ها برشمرد.

 دکتر محمد عباسزاده، رئیس دانشکده حقوق و علوم اجتماعی کارکرد تشکل های دانشجویی را به عنوان واسطه بین دانشجو و مسئولان توصیف نمود و افزود: توسعه مشارکت اجتماعی منجر به افزایش سرمایه های اجتماعی و توسعه اجتماع می شود و تشکل های دانشجویی به عنوان سرمایه های اجتماعی وظیفه خطیری در تقویت پیوند بین دانشجویان و افزایش سرمایه های اجتماعی کشور دارند.

در پایان این مراسم حکم مسئولین دفتر جامعه اسلامی دانشجویان در دانشکده های کشاورزی، حقوق و علوم اجتماعی، مهندسی عمران و علوم طبیعی اهداء و فعالیت حضوری این دفاتر آغاز شد.

 


( ۵ )

نظر شما :