در نشست شورای مدیریت آموزش عالی استان مطرح شد؛ آموزش تمامی مقاطع دانشگاهی در آذربایجان شرقی حضوری می‌شود

۰۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۰ کد : ۱۵۹۶۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۸۰۵۴

شورای مدیریت آموزش عالی آذربایجان شرقی در جلسه امروز(دوشنبه) خود که با حضور روسا و معاونان دانشجویی دانشگاه‌های استان در محل دانشگاه تبریز برگزار شد، تصمیم گرفت؛ آموزش تمامی مقاطع دانشگاهی استان بعد از تعطیلات عید نوروز، به صورت حضوری تداوم یابد.
دکتر صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز در ابتدای این جلسه با اشاره به مشکلات و فراز و فرودهای دانشگاه‌ها در دوران همه گیری کرونا، اظهار کرد: شیوع کرونا در دو سال گذشته فعالیت های آموزشی دانشگاه‌ها را تحت تاثیر قرار داد و موجب شد بسیاری از کلاسها و سایر برنامه های جنبی بصورت مجازی انجام گیرد. 
وی با بیان این‌که امیدواریم امسال شاهد فروکش کامل کرونا در کشور و توسعه هرچه بیشتر فعالیت های آموزشی، پژوهشی و تقویت بنیه مالی دانشگاه‌ها باشیم، افزود: در جلسه قبلی این شورا مقرر شده بود آموزش تمامی ورودی‌های 97 و 98 و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های استان به صورت حضوری انجام بگیرد و در این راستا بغیر از دوره های تحصیلات تکمیلی، آموزش دوره های کارشناسی نیز  در تعدادی از  دانشگاه ها به صورت حضوری پیگیری شد.
دکتر نصراله زاده گفت: سیاست جدی دولت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با توجه به بهبود شرایط درحال حاضر، این است که تمامی آموزش ها به صورت حضوری برگزار شوند.
وی در خصوص شرایط برگزاری حضوری کلاس‌ها افزود: شرط حضور در کلاس برای دانشجویان، تزریق دو دز واکسن و برای حضور در خوابگاه، تزریق سه دز واکسن است.
دکتر نصراله زاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با توجه به تمهیدات بسیار مناسب دولت در سال گذشته و تزریق واکسن در سطح گسترده، در حال حاضر شرایط مطلوبی برای برگزاری حضوری کلاس های و فعالیت های دیگر آموزشی فراهم شده است.
رئیس دانشگاه تبریز ضمن قدردانی از  همکاری صمیمانه و عزم جدی روسای دانشگاه ها برای از سرگیری کامل آموزش حضوری، خاطرنشان کرد: لازم است روسای هر کدام از دانشگاه‌های استان که مشکلی از بابت بودجه و یا مکان خوابگاهی جهت برقراری آموزش حضوری دارند، اعلام کنند تا با همفکری بتوانیم مشکلات موجود بر سر راه آموزش حضوری را مرتفع نماییم و در فرآیند شکل گیری آموزش کامل حضوری خللی ایجاد نشود.
وی با تاکید بر پیش بینی تمهیدات لازم برای تغذیه و اسکان دانشجویان،  لزوم توجه به برنامه های فرهنگی و ورزشی  در دوران پساکرونا و حضور دانشجویان در دانشگاه، مورد تاکید قرار داده و ادامه داد:  فلسفه وجود دانشگاه، حضور دانشجویان است و از تمامی دانشگاه‌های استان انتظار می رود پیش بینی های لازم برای برگزاری حضوری  کلاس‌های آموزشی  را مد نظر قرار داده و  نسبت به بررسی و بهبود آثار اجتماعی و فرهنگی که دانشجویان در دوران پاندمی کرونا متحمل شده‌اند، اقدام نمایند.
وی با تاکید بر لزوم پیگیری فعالیت‌های ورزشی و تفریحی و ارائه خدمات مشاوره ای در دانشگاه‌ها، افزود: انتظار داریم دانشگاه‌ها نسبت به مسائل مختلف دانشجویان خود از جمله مسائل بهداشتی و رعایت پروتکل ها توجه داشته باشند و به خانواده‌ها دلگرمی بدهند که نگران فرزندان خود جهت حضور در دانشگاه نشوند.  
در ادامه، دکتر علی اصغر جعفرزاده، دبیر اجرایی دانشگاه معین آذربایجان شرقی، با تاکید بر لزوم حضور کامل دانشجویان در دانشگاه‌ها، گفت: با توجه به تصمیمات قبلی شورا،  دانشگاه های استان در امر آموزش حضوری پیشگام بوده و با توجه به اینکه اغلب دانشجویان دو دز واکسن جهت حضور در کلاس ها را دریافت کرده‌اند، مشکلی از بابت حضور در کلاس ندارند، بنابراین شرایط برای حضور همه مقاطع فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ما باید در حال حاضر برقراری کامل آموزش حضوری و توقف آموزش غیر حضوری باشد، زیرا آموزش حضوری کامل با تداوم آموزش‌های مجازی مفهومی نخواهد داشت. 
در پایان این نشست و پس از اعلام نظرات و راهکارهای روسای دانشگاه ها و معاونین دانشجویی دانشگاه های استان و بر اساس سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مقرر شد؛ کلاس های آموزشی در تمامی مقاطع  تحصیلی به صورت حضوری و بر اساس برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

 بر این اساس تمامی امتحانات پایان نیمسال  تحصیلی دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰   نیز به صورت حضوری برگزار می شود.

 همچنین برگزاری تمامی جلسات دفاع از پایان نامه ها و رساله های همه مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز به صورت حضوری خواهد بود.

 

مطالب مرتبط با موضوع حضوری شدن دانشگاه ها:

 

 

 

 

 

کلید واژه ها: شورای مدیریت آموزش عالی استان معاونان دانشجویی دانشگاه تبریز رئیس دانشگاه تبریز دفاع از پایان نامه ها مقاطع تحصیلات تکمیلی آموزش حضوری


( ۴۹ )

نظر شما :