بررسی تشکیل کنسرسیوم محیط زیست و دانشگاه های استان به میزبانی دانشگاه تبریز

۲۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۴ کد : ۱۵۹۴۸ اخبار
تعداد بازدید:۸۶۶

نشستی در راستای تشکیل کنسرسیوم محیط زیست و دانشگاه های استان، برای تدوین آیین نامه اجرایی دبیرخانه مرتبط با حضور معاونان، کارشناسان و مدیران پژوهش و فناوری تعدادی از دانشگاه های استان و برخی دستگاه ها در به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این نشست بیشتر با هدف همکاری و تعامل دانشگاه های استان، یکپارچگی در احصای چالش ها، مشکلات و دغدغه های زیست محیطی استان در راستای بررسی دقیق آنها و ارایه راهکارهای مدیریتی مناسب و کاربردی برای حل آنها و بررسی راهکارها و ارایه پیشنهادات لازم در جهت توسعه پایدار استان و کاهش ریسک های زیست محیطی فعالیت های صنعتی و معدنی استان به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

دکترجلال شیری، معاون  پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: تشکیل کنسرسیوم محیط زیست با همکاری و مشارکت دانشگاه ها و سایر دستگاه های استان می تواند کمک بزرگی در جهت توسعه پایدار استان و کاهش  و حل مسایل و چالش های زیست محیطی فعالیت های صنعتی و معدنی شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه همه دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم، وزارت بهداشت و سایر مراکز علمی و دستگاه ها باید در راستای بررسی و حل مشکلات و دغدغه های زیست محیطی استان با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند، تصریح کرد: امروزه می توان تاثیر مشارکت دانشگاه ها در مسایل و چالش های نیاز روز جامعه و آثار و پیامدهای مثبت و تاثیرگذار آن را در جامعه مشاهده کرد.

به گفته وی دانشگاه ها و سایر مراکز تولید علم و فناوری در حل مسایل و مشکلات جامعه از جمله چالش ها، مشکلات و دغدغه های زیست محیطی باید ماموریت گرا و با توجه به نیاز جامعه حرکت کنند.

 حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت: تشکیل کنسرسیوم محیط زیست با همکاری و مشارکت دانشگاه های استان، سکوی علمی برای اجرای طرح های احصای چالش ها، مشکلات و دغدغه های زیست محیطی خواهد بود و امیدواریم با همکاری دانشگاه ها و سایر دستگاه ها گام های موثری در راستای حل بسیاری از  چالش های زیست محیطی و فعالیت های صنعتی و معدنی برداریم.

وی افزود: دانشگاه ها به خاطر پشتوانه تولید علم و فناوری و با ارایه راهکارهای علمی، فنی و مدیریتی مناسب و کاربردی؛ پشتوانه مناسب و قوی برای سازمان محیط زیست در حل مسایل، مشکلات و دغدغه های زیست محیطی خواهد بود.

همین گزارش حاکی است؛ در این جلسه همچنین سایر معاونان، مدیران و کارشناسان شرکت کننده با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه فعالیت های خود، به ارایه دیدگاه ها، نکته نظرات و برنامه های خود در خصوص موضوع دستور جلسه پرداختند.

 


( ۱ )

نظر شما :