حضور مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز در ۲۲ امین نمایشگاه کار و کاریابی کشور ترکیه

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۹ کد : ۱۵۸۹۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۲۴
دانشگاه تبریز، تنها دانشگاه میهمان دعوت شده به این نمایشگاه بود و حضور مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز در این نمایشگاه با پیگیری ها، رایزنی ها و هماهنگی های مدیریت همکاری های علمی و بین المللی و با حمایت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز انجام گرفت و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر ارزروم مساعدت های لازم جهت استقرار گروه اعزامی، بازدیدها و همچنین برگزاری جلسات مشترک با دانشگاه های شرق ترکیه را به نحو شایسته ای انجام داد.

مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز با ۱۶ فناور و محصولات ۲۰ واحد فناور و دانش بنیان در ۲۲ امین نمایشگاه کار و کاریابی کشور ترکیه که در روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفندماه سال جاریدر شهر ارزروم برگزار شد، شرکت نمود.

 پاویون مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز در این نمایشگاه با عرضه محصولاتی در حوزه قطعات خودروهای پیشرفته، سامانه های هوشمند تشخیص تصادفات جاده ای، کنترل از راه دورهای نسل جدید، محصولات آرایش و بهداشتی، روغن موتور مبتنی بر تکنولوژی نانو، نانوبتن ها، پنل های گچی با پوشش PVC، میوه خشک و محصولات جانبی آن، محصولات کشاورزی فرآوری شده با تکنولوژی های جدید، محصولات جدید فرآوری شده از زنبورداری، المنت های حرارتی با مصرف پایین، دستگاه های تصفیه هوا، سامانه فروش اینترنتی صنایع دستی، دستگاه بازتاب سنج نوری حوزه زمان (OTDR) و همچنین قلم فیبر نوری حضور پرقدرتی داشت که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

 استاندار و شهردار ارزروم، نمایندگان مجلس، روسای دانشگاه های منطقه و سایر مقامات علمی و سیاسی کشور ترکیه نیز در غرفه دانشگاه تبریز حضور یافته و ضمن بازدید و استقبال از حضور دانشگاه تبریز، بر ارتقاء سطح همکاری ها تاکید داشتند. در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، در مورد صادرات برخی محصولات و همچنین همکاری در تامین نیازهای فناورانه برخی شرکت های ترکیه ای اقدامات بسیار خوبی انجام گرفت.

بازدید از مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی ارزروم، حضور در دانشکده مهندسی این دانشگاه و برگزاری جلسه مشترک با اساتید این دانشکده، برگزاری جلسه مشترک با روسای ۵ دانشگاه برتر شرق ترکیه از برنامه های جانبی دیگر فناوران مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز در این نمایشگاه بود.

لازم به ذکر است؛ دانشگاه تبریز، تنها دانشگاه میهمان دعوت شده به این نمایشگاه بود و حضور مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز در این نمایشگاه با پیگیری ها، رایزنی ها و هماهنگی های مدیریت همکاری های علمی و بین المللی و با حمایت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز انجام گرفت و کنسولگری جمهوری  اسلامی ایران در شهر ارزروم مساعدت های لازم جهت استقرار گروه اعزامی، بازدیدها و همچنین برگزاری جلسات مشترک با دانشگاه های شرق ترکیه  را به نحو شایسته ای انجام داد.

همین گزارش حاکی است: این نمایشگاه هر دو سال یکبار توسط یکی از ۸ دانشگاه برتر شرق ترکیه میزبانی می شود که امسال دانشگاه آتاتورک میزبان این رویداد مهم فناورانه در روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفندماه سال جاری بود.

 در این نمایشگاه فناوران دانشگاهی آخرین دستاوردهای علمی و فنی خود را به نمایش می گذارند و در کنار آنها بنگاه های بزرگ اقتصادی، سازمان های حامی و شتاب دهنده ها حضور پیدا می کنند که به تجاری سازی و ایجاد بازار برای این محصولات کمک نمایند و از طرفی بیشترین بازدیدکنندگان این نمایشگاه نیز، اساتید و دانشجویان دانشگاه های شرق ترکیه هستند که به منظور ایجاد انگیزه در دانشگاهیان برای انجام فعالیت های فناورانه صورت می گیرد.

 


نظر شما :