نخستین آزمون گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه در دانشگاه تبریز برگزار شد

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۶ کد : ۱۵۸۹۴ اخبار
تعداد بازدید:۷۰۴


نخستین آزمون گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه در تبریز با میزبانی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز برگزار شد.
بنابر اعلام علاقمندی شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس مبنی بر استفاده از تجارب مرکز آزمونهای  مدیریت همکاریهای علمی بین المللی،  اولین آزمون این شرکت در تاریخ ۱۹ اسفند با حضور معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیریه شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس و تنی چند از مسئولین شرکت مذکور به میزبانی دانشگاه تبریز برگزارشد.
این آزمون در راستای عمل به وظایف سازمان بورس مبنی بر توسعه سواد مالی فعالیت‌های نهادهای مالی در سطح بازار سرمایه، برگزار می‌شود و بر این اساس سعی براین است که نیروهای حرفه‌ای با ویژگی‌های خاص با برگزاری این نوع آزمون‌ها شناسایی شوند.
 این آزمون‌، تعیین کننده صلاحیت افرادی است که در نهادهای مالی مختلف به فعالیت می‌پردازند و نشان دهنده دانشی است که بتوانند کارهای حرفه‌ای بازار سرمایه را به پیش ببرند.
دکتر فرج زاده، معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به برگزاری الکترونیکی آزمون، افزود: قبلا این آزمون فقط در تهران برگزار می‌شد اما با توجه به توسعه‌ای که در زمینه نحوه برگزاری آزمون انجام گرفته است و در راستای افزایش عدالت سواد مالی، شهرهای اصفهان، مشهد و تبریز برای میزبانی این آزمون‌ها اقدام کرده‌اند.
لازم به ذکر است؛ در حاشیه مراسم افتتاح  جلسه ای با حضور دکتر رضا محمدی، معاون پشتیبانی و توسعه منابع  و  دکتر جلال شیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با مسئولان بورس اوراق بهادار و شرکت توسعه مدیریت برگزارشد  و ضمن معرفی توانمندی های دانشگاه تبریز روی موضوعات مورد علاقه طرفین جهت همکاریهای مشترک بحث و تبادل نظر شد. دراین راستا برگزاری کلاس های آموزشی در حوزه بورس و بازار سرمایه، استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان دانشگاه و سپردن نیازهای پژوهشی سازمان بورس اوراق بهادار به دانشگاه تبریز از موارد مطروحه در این جلسه بود که با استقبال مسئولان سازمان بورس مواجه شد.


نظر شما :