جلسه معاونان فرهنگی و اجتماعی منطقه ۳ در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۱ کد : ۱۵۸۷۸ اخبار
تعداد بازدید:۹۲۵

جلسه معاونان فرهنگی و اجتماعی منطقه ۳ کشوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت الاسلام دکتر علیزاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز نیز در این آیین ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان با اشاره به دستور کار این جلسه گفت: جلسه معاونان فرهنگی و اجتماعی منطقه ۳ کشوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور ارایه و تبادل نظر در خصوص همکاری های فیمابین در موضوع جهاد تبیین، تصمیم گیری در خصوص دبیرخانه منطقه ای، استماع  پیشنهادات همکاری های منطقه ای و تجلیل از معاونان سابق برگزار می شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه در دوران پساکرونا قرار داریم که با بازگشایی کامل دانشگاه ها فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها باید در راس امور سایر فعالیت های دانشگاه ها با توجه به منویات رهبری و در راستای سیاست های کلان وزارت علوم قرار گیرید، تصریح کرد: مسئولان و متولیان فرهنگی در دانشگاه ها باید فعالیت ها و برنامه های فرهنگی خویش را در راستای فرمایشات رهبری و با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین برنامه ها و سیاست های کلان و راهبردی وزارت علوم توسعه و گسترش دهند.
وی افزود: امروزه فعالیت ها و برنامه های فرهنگی در بین اذهان عمومی مردم آن جایگاه واقعی خویش قرار نگرفته و این فعالیت ها را کاری پیش پا افتاده قلمداد می کنند که این ذهنیت را باید با اقدامات موثر و شایسته در حوزه فرهنگی در جامعه و به ویژه در دانشگاه ها که مبدا تحول و نوآوری است، تغییر داد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود یادآور شد: همه فعالیت ها و برنامه ها در جامعه در حوزه های مختلف اقتصادی، اشتغال، تولید، مسایل اجتماعی و ... باید فعالیت و پیوست کار فرهنگی داشته باشد و از این رو ضروری است برنامه ها، اقدامات و کارهای فرهنگی در بطن جامعه انجام گیرد.
وی تاکید: مسئولان و مدیران ما نیز باید به مسایل فرهنگی بیش از سایر امور توجه داشته باشند، چرا که همه امور به نوعی به فرهنگ ربط دارد و فرهنگ باید در راس امور سایر فعالیت ها قرار دارد.
همین گزارش حاکی است در این جلسه همچنین سایر معاونان و مدیران فرهنگی شرکت کننده در این جلسه با ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های خویش، در ادامه به ارایه دیدگاه ها، نکته نظرات و برنامه های خود در خصوص موضوع دستور جلسه پرداختند.

در این جلسه از دکتر سجاد توحیدی، معاون سابق فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.
یادآور می شود: دانشگاه های منطقه سه کشور شامل دانشگاه های تبریز، ارومیه، زنجان، صنعتی سهند، شهید مدنی آذربایجان، صنعتی ارومیه، محقق اردبیل هنراسلامی تبریز، تحصیلات تکمیلی زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، پیام نور، فنی و حرفه ای، فرهنگیان، علوم پزشکی تبریز، جامع علمی کاربردی، مراغه و بناب است.

 


نظر شما :