دانشگاه تبریز و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان آذربایجانشرقی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۶ کد : ۱۵۸۷۰ اخبار
تعداد بازدید:۷۷۰

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز طی دیدار دکتر صفر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز با امیردریادار دوم دکتر رضا عباسی مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان آذربایجانشرقی تفاهم نامه همکاری با هدف استفاده از توانایی های علمی، پژوهشی و فرهنگی طرفین امضا کردند.

   در این دیدار دکتر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز ضمن تبریک اعیاد شعبان و روز جانباز، از فعالیت های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در راستای انتقال فرهنگ جهاد و ایثار به آحاد مختلف جامعه تقدیر نمود و افزود: آشنایی با رشادت‌ها و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس یادآور حماسه های افتخارآمیز رزمندگان و فرماندهان با مدیریت جهادی است که با وجودکم‌ترین امکانات و تحریم های گسترده توانستند آثار ماندگار، لحظه های فراموش نشدنی و افتخار ابدی برای کشور خلق نمایند و ضروری است نسل جوان و مدیران فعلی این روش را بعنوان الگوی خود قرار داده و با خلاقیت، ابداع و تسهیل فرآیندهای پیچیده اداری زمینه پیشرفت جامعه و پاسداشت آرمانهای انقلاب و شهداء را فراهم نمایند.

دکتر نصراله زاده با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و پژوهشی دانشگاه تبریز بر آمادگی دانشگاه تبریز بر گسترش همکاری و عملیاتی نمودن مفاد تفاهم­نامه تاکید کرد و افزود: یکی از وجوه جهاد تبیین همانا تبیین حماسه های رزمندگان کشورمان در طول جنگ تحمیلی برای نسل امروزی است و دانشگاه تبریز برای انجام این رسالت با استفاده از توانمندی پژوهشی و فرهنگی بالای خود آمادگی کامل دارد.

امیردریادار دوم دکتر رضا عباسی مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان آذربایجانشرقی ضمن تجلیل از جایگاه علمی دانشگاه تبریز در سطح ملی و بین المللی، از رشادتها، ابداع و خلاقیت ها و جانفشانی های فرماندهان و سرداران و دانشجویان دانشگاه تبریز در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیر نمود.

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان آذربایجانشرقی ضمن تاکید بر ضرورت همکاری همه ارگانها و مسئولین استان برای تجهیز و تکمیل موزه جنگ تحمیلی در شهر تبریز افزود: در تمام کشورهای دنیا موزه جنگ برای روایت تاریخ حماسه آفرینی در دوران جنگ وجود دارد و ضروری است موزه جنگ تحمیلی در شهر تبریز برای آشنایی نسل فعلی و آینده با رشادت‌ها و افتخارات رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس با همکاری همه مسئولین شهری و استانی تجهیز و تکمیل گردد.

 در این دیدار که با هماهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز صورت گرفته بود حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعید علیزاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز گزارش اجمالی از فعالیت های صورت گرفته و برنامه های مورد نظر دانشگاه تبریز در زمینه تألیف کتاب، تهیه فیلم و مستند سازی حماسه ها و افتخارات دانشگاهیان دانشگاه تبریز در طول هشت سال جنگ تحمیلی ارائه نمود.  

  در پایان این دیدار تفاهمنامه همکاری با محوریت زمینه های توانمندی دو سازمان بین رئیس دانشگاه تبریز و مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان آذربایجانشرقی امضاء و مبادله گردید.

در حاشیه این دیدار تابلو عکس ناوشکن سبلان ۷۳ از ناوشکن های حماسه آفرین دوران دفاع مقدس به رئیس دانشگاه تبریز اهداء گردید.

 


( ۱ )

نظر شما :