سمپوزیوم بین المللی مدیریت اکوسیستم های شهری در دانشگاه تبریز برگزار شد

۰۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۲ کد : ۱۵۸۰۳ اخبار
تعداد بازدید:۸۹۵

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز سمپوزیوم مدیریت اکوسیستم های شهری با مشارکت دانشگاه تبریز و دانشگاه سالزبورگ اتریش، دانشگاه بخارست رومانی، انجمن جهانی اکولوژی شهری شاخه ایران و با حضور پرفسور یورگن بروست استاد دانشگاه سالزبورگ و رئیس انجمن، پروفسور کریستین یوجا استاد دانشگاه بخارست رومانی و نائب رئیس انجمن در تالار شهید باکری دانشگاه تبریز برگزار شد.

این نشست که با حضور تعدادی از اساتید و دانشجویان بصورت مجازی و حضوری برگزار شد ابتدا دکتر رحیمی دبیر علمی و اجرایی سمپوزیوم ضمن خوشامدگویی به چالشها و تغییرات اقلیمی، افزایش جمعیت، توسعه شهری و تاثیر آن بر تغییرات اکوسیستم های شهری پرداخت و بر لزوم مدیریت آن و استفاده از تجارب جهانی در این زمینه تاکید نمود.

 پرفسور یورگن بروست استاد دانشگاه سالزبورگ در ادامه نشست به بیان مطالبی درخصوص نقش درختان در فضاهای شهری و اثر آن در کنترل اکوسیستم های شهری، نمونه تجربیات موفق در شهرهای مختلف جهان و براساس اقلیم های متفاوت، نقش درختان در پاکسازی آلودگی های ناشی از صنایع و خودروها، فراهم نمودن امکان زیست سالم برای مردم، نقش درختان در تنوع زیستی شهرها و امکان زیست سایر گونه های جانوری در شهرها، ارائه مدل های متفاوت کاشت، تبیین نگرش های مختلف مسئولین و شهروندان در مورد مسئله و سایر موارد مرتبط پرداخت.

سخنران بعدی سمپوزیوم پرفسور یوجا استاد دانشگاه بخارست رومانی بود که به ارائه مطالبی در خصوص تغییرات در طبیعت شهری، توسعه شهری و تخریب محل زیست حیوانات، محدودیت مکان زندگی حیوانات و وارد شدن حیوانات وحشی به شهر و اثر آن بر زندگی شهروندان و نحوه تامین امنیت هردو گروه، همزیستی انسان با حیوانات در شهرها و سایرموارد مرتبط بیان نمود.

 در حاشیه این سمپوزیوم بازدید علمی از پارک اوتیسم تبریز و پارک ائل گلی تبریز با حضور دانشجویان جهت بررسی نقش پارک ها در مدیریت اکوسیستم های شهری صورت گرفت.

شایان ذکر است این سمپوزیوم سومین نشست در قالب برنامه همکاری بین المللی دانشگاه تبریز با دانشگاه های خارجی از سال 1398 می‌باشد.


( ۲ )

نظر شما :