انتصاب رییس جدید دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی دانشگاه تبریز

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۵ کد : ۱۵۷۰۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۶۵


با حکم رییس دانشگاه تبریز، رییس جدید دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی این دانشگاه منصوب شد.
دکتر صفر نصراله زاده، طی حکمی دکتر محمد مهدی پور را به سمت رییس جدید دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی دانشگاه تبریز منصوب کرد.
در حکم دکتر محمد مهدی پور، آمده است: نظر به سوابق و تجارب ارزنده جناب عالی و با استناد به مفاد ماده ۶ آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، به موجب این حکم، با حفظ سمت آموزشی، برای مدت دو سال به عنوان رییس دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی دانشگاه تبریزمنصوب می شوید. امید است با اتکال به خداوند متعال و جلب مشارکت همکاران و صاحب نظران در حسن انجام این مسئولیت خطیر موفق و موید باشید.
برپایه همین گزارش، دکتر محمد مهدی پور، دانشیار دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی است و از سوابق اجرایی و علمی وی می توان رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و انتشارات، دبیر کمیته زبان و ادبیات فارسی سازمان سمت، دبیر کنگره ولایت و اهل بیت (ع) در گستره ادب فارسی، رئیس دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی، دبیر کنگره بین المللی بزرگداشت علامه محمد تقی جعفری و بررسی افکار و آثار او، دبیر همایش بزرگداشت شهید محراب آیت ا.. مدنی، رییس موسسه سه علامه، دبیر چهارمین همایش سراسری انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، عضو کمیته تخصصی علوم انسانی، عضو کمیته بررسی تخلفات کارکنان، عضو هیات مدیره انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، عضو هیات ممیزه دانشگاه دانشگاه زنجان، چاپ ۲۲ مقاله در مجلات ISI و علمی پژوهشی، ارایه ۱۷ مقاله در همایش های ملی و بین المللی، تالیف و ترجمه ۳ جلد کتاب و ... اشاره کرد.  
یادآور می شود: رئیس دانشگاه تبریز همچنین طی نامه‌ای جداگانه‌ای از خدمات دکتر مهدی  افخمی نیا که پیش از این ریاست رییس دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی را بر عهده داشتند، قدردانی کرد.
لازم به ذکر است؛ دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی در سال تحصیلی ۲۷۱۳۲۶ با عنوان « دانشکده ادبیات و علوم انسانی » تأسیس شد . این دانشکده ابتدا در دو رشته تحصیلی تاریخ و جغرافیا ، و زبان و ادبیات فارسی ، فعالیت آموزشی خویش را آغاز کرده و بتدریج با گذشت زمان رشته های تحصیلی دیگری در آن ایجاد گردید. در اسفند ماه سال ۱۳۶۷ دانشکده ادبیات و علوم انسانی به دو دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی و دانشکده علوم انسانی و اجتماعی تفکیک شد و اکنون دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی با شش گروه آموزشی به فعالیتهای آموزشی خود ادامه می دهد.


( ۴ )

نظر شما :