کتاب عضو هیات علمی دانشگاه تبریز نامزد جایزه کتاب سال ایران شد

۰۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۵ کد : ۱۵۶۲۵ اخبار
تعداد بازدید:۸۶۵


کتاب دانشیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز نامزد سی و نهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در بخش  علوم کاربردی شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این کتاب تألیف دکتر فریدون رضازاده دانشیار گروه علوم درمانگاهی دانشکده دامپزشکی این دانشگاه که  تحت عنوان "بیماری دستگاه گوارش در اسب های ایران" از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شده است.
این کتاب به بررسی بیماری های دستگاه گوارش در اسب های ایران با نگاه به گزارشات ۳۰ سال گذشته این بیماری ها در ایران منتشر شده است. بیماری های دستگاه گوارش باعث تلفات بالا و از دست رفتن سرمایه دامی کشور و ذخیره ژنتیکی مرتبط با آن شده و به لحاظ ارتباط با بیماری های مشترک بین انسان و دام اهمیت دارد.
لازم به ذکر است؛ دبیرخانه سی و نهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران چهار کتاب در موضوع «دامپزشکی» را برای مرحله نهایی  معرفی کرده است.
یادآور می شود: دکتر فریدون رضا زاده دانش آموخته رشته بیماری های داخلی بزرگ از دانشگاه تهران بوده و پیش از این یک کتاب تألیفی داشته و تاکنون ۷۰ مقاله علمی پژوهشی از وی در مجلات داخلی و خارجی منتشر و راهنمایی ۲۰ پایان نامه دکترای عمومی را بر عهده داشته است.

 


( ۳ )

نظر شما :