اخذ بورسهای تحقیقاتی بین المللی از کشور چین توسط استاد دانشگاه تبریز

۲۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۷ کد : ۱۵۴۷۶ اخبار
تعداد بازدید:۲۸۳۸
«طرح ویژه کشور چین» با همکاری محققین تیم خارجی و با انتخاب و سرپرستی دکتر نورانی از چهار کشور عضو جاده ابریشم (ترکیه، گرجستان، قبرس و هند) با محققین دانشگاه نانجینگ انجام خواهد یافت.

طرح تحقیقاتی مشترک دکتر وحید نورانی، استاد دانشکده مهندسی عمران و سرپرست قطب علمی هیدروانفورماتیک دانشگاه تبریز در قالب "طرح ویژه جاده ابریشم وزارت علوم کشور چین جهت دعوت از اساتید برجسته دنیا" به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، طرح تحقیقاتی مشترک دکتر وحید نورانی، عضو هیئت علمی دانشکده عمران دانشگاه تبریز با عنوان «بررسی تغییرات دریاچه های قطبی غرب آسیا با استفاده از ابزار هیدروانفورماتیک» در قالب برنامه ملی جاده ابریشم توسط وزارت علوم چین تصویب شد.

«طرح ویژه کشور چین» با همکاری محققین تیم خارجی و با انتخاب و سرپرستی دکتر نورانی از چهار کشور عضو جاده ابریشم (ترکیه، گرجستان، قبرس و هند) با محققین دانشگاه نانجینگ انجام خواهد یافت.

به گفته دکتر نورانی، این طرح تحقیقاتی مشترک(طرح ویژه کشور چین)  بصورت نرم افزاری و با حضور تیم تحقیقاتی در دانشگاه نانجینگ صورت می پذیرد و مدت زمان انجام این طرح یکسال پیش بینی شده است و تحولات اقلیمی در دریاچه های یخچالی غرب آسیا را با استفاده از روش هیدروانفورماتیک که در حقیقت یک نوع فن آوری استفاده از سایر فن آوریها و علوم و دانش جهت تولید دانستنی های جدید در زمینه آب هست مورد بررسی قرار خواهند داد.

شایان ذکر است، دکتر وحید نورانی، استاد دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تبریز جزو دانشمندان یک درصد پراستناد دنیا هست و انجام چندین طرح پژوهشی در سطح ملی و بین المللی را در کارنامه خود دارد و پیش از این نیز به عنوان استاد مهمان برای انجام پروژه های تحقیقاتی و مطالعات در شعبه پکن آکادمی علوم چین دعوت بعمل آمده و بورس تحقیقاتی در این برنامه به وی تعلق یافته است.

دانشگاه نانجینگ با رتبه جهانی ۱۰۵ در رتبه بندی اخیر تایمز از دانشگاه های معتبر چین، آسیا و جهان محسوب می شود.

 

 


( ۷ )

نظر شما :