برگزاری نشست هیئت رئیسه دانشگاه تبریز و اعضای شورای دانشکده اقتصاد و مدیریت

۱۹ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۲ کد : ۱۵۴۶۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۵۴

جلسه مشترک هیئت رئیسه دانشگاه تبریز با اعضای شورای دانشکده اقتصاد و مدیریت در دانشکده اقتصاد و مدیریت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز اعضای هیئت رئیسه دانشگاه تبریز در راستای بررسی میدانی مسائل دانشکده ها و آشنایی با پیشرفت ها، توانمندیها، دغدغه ها و پیشنهادات همکاران در جلسه شورای اداری دانشکده اقتصاد و مدیریت حضور یافتند و مسائل و انتظارات موجود مطرح گردید.

در ابتدای این جلسه دکتر علیرضا فضل زاده رئیس دانشکده اقتصاد و مدیریت گزارش اجمالی از فعالیت های آموزشی، پژوهشی، اداری و عمرانی دانشکده در طی سالهای اخیر ارائه نمود که از مهمترین آنها می­توان به: تشکیل دفتر مسئولیت اجتماعی در مسائل اقتصاد و مدیریت، دائر نمودن رشته حسابداری، کسب رتبه الف و Q1 توسط فصلنامه نظریه کاربردی اقتصاد در جدیدترین رتبه بندی نشریات علمی کشور، ایجاد مرکز کارآفرینی، خرید و نصب تجهیزات مختلف آموزشی و کمک آموزشی، بهینه سازی فضاها جهت استفاده حداکثری، دایر نمودن رشته محل مجازی جهت پذیرش دانشجوی آموزش مجازی اشاره نمود.

دکتر فضل زاده همچنین بااشاره به برخی از دغدغه ها و مسائل موجود در دانشکده از قبیل کمبود اعضای هیئت علمی با توجه به بازنشستگی پنج نفر از همکاران در سال گذشته و 4 نفر از همکاران در آینده نزدیک بازنشسته خواهند شد که عملا" گروه ها و دوره های آموزشی را بدلیل کمبود همکار در مرحله حذف قرار می­دهد افزود: اتخاذ تصمیم های شایسته از طرف مسئولین در خصوص جایگزینی از طریق جذب یا تسهیل فرآیند انتقال همکار از سایر دانشگاهها ضروری است.

رئیس دانشکده اقتصاد و مدیریت بااشاره به اینکه طی روزهای اخیر مسائل دانشکده طی جلسه و همفکری با اعضای دانشکده احصاء شده به بیان اجمالی برخی از مسائل پرداخت که از مهمترین آنها می­توان به آئین نامه ارتقاء همکاران گروه علوم انسانی و الزام به JCR و لزوم بازنگری در تسهیل امور در شیوه نامه ها و آئین نامه های داخلی دانشگاه در این حوزه، کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در هر سه مقطع، عدم اختصاص درآمد های اختصاصی از محل امور پژوهشی به امور پژوهشی و هزینه آنها در سایر امور، مسائل مالی دریافت سهم درآمد اختصاصی، پروسه فرسایشی دریافت حق الزحمه داوری مخصوصا" داوران خارجی و هزینه های مجلات و نشریات، موازی کاری در برخی از امور، عدم بهره گیری از توانمندیهای تخصصی هر دانشکده در سطح دانشگاه اشاره کرد.

دکتر فضل زاده با اشاره به برخی از توانمندیها و ظرفیت های دانشکده در زمینه جذب دانشجوی خارجی با استفاده از روشهای علمی و عملی توریسم آموزشی، ایجاد دوره دکتری مدیریت باتوجه به پتانسیل غنی علمی، بازبینی فرآیند ها و حذف فرآیندهای موازی و فاقد ارزش افزوده مخصوصا" در حوزه نیروی انسانی با استفاده از نظرات اساتید و متخصصین حوزه مدیریت بر آمادگی همکاران دانشکده برای همکاری در حوزه های علمی و تخصصی تاکید نمود.

در ادامه این جلسه دکتر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در دانشکده اقتصاد و مدیریت، هدف از این جلسات را بررسی میدانی مسائل دانشکده ها و آشنایی با پیشرفت ها، توانمندیها، دغدغه ها و پیشنهادات همکاران برشمرد و افزود: رویکرد مدیریت جدید دانشگاه حرکت در راستای پیشرفت و توسعه دانشگاه است و در این راستا با تشکیل این جلسات در همه دانشکده ها از نظریات و تجربه های علمی و عملی همه همکاران استفاده خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه تبریز بحث مدیریت سرمایه گذاری در دانشگاه و مدیریت هزینه ها را دو اولویت مهم مدیریت جدید برشمرد و افزود: با هدف کاهش وابستگی به بودجه دولتی و پایدار سازی تقویت بنیه مالی دانشگاه، کارگروه های تخصصی تشکیل شده تا ضمن استفاده از نظریات اساتید هرحوزه مدیریت بهینه امور را انجام دهیم و ایجاد رشته های مهارت محور و حذف رشته های بدون برون داد اجتماعی، کاهش هزینه ها، انجام هزینه درآمدهای اخصاصی در محل مرتبط جزء برنامه ها است و انتظار ارائه راهکار علمی و عملی از طرف صاحبنظران در کارگروه های مرتبط آموزش و مالی را داریم.

در این جلسه همچنین اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و شورای دانشکده برحسب موضوعات مطرح شده در جلسه نکاتی را بیان نمودند که از اهم آنها می توان به­ لزوم مآموریت گرایی هر یک از دانشکده ها براساس حوزه تخصص در یکی از مسائل دانشگاه، اعلام آغاز بازبینی آئین نامه های داخلی ارتقاء در کارگروه مرتبط، مسائل دانشجویان سنوات گذشته و درخواست راهکار برای بیش از 15 درصد از جمعیت دانشجویی دانشگاه اشاره نمود.

بازدید از امکانات آموزشی، پژوهشی دانشکده و دفتر گروه حسابداری که در سال اخیر تاسیس شده است  ازدیگر برنامه های هیئت رئیسه دانشگاه در دانشکده اقتصاد و مدیریت بود.


( ۲ )

نظر شما :