مراسم گرامیداشت دهه بصیرت در دانشگاه تبریز برگزار شد

۱۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۶ کد : ۱۵۴۳۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۵۵

 

مراسم  گرامیداشت  دهه  بصیرت با  سخنرانی سردار جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز جلسه  سخنرانی بمناسبت  گرامیداشت  دهه بصیرت  با حضور سردار یدالله جوانی معاون  سیاسی سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی و  حضور اساتید،کارکنان و دانشجویان  دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان آذربایجان­شرقی درتالار شهریار دانشگاه تبریز برگزار شد.

در این مراسم سردار دکتر یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت  ایام  فاطمیه و شهادت  سردار شهید قاسم سلیمانی و گرامیداشت دهه بصیرت، از حضور در شهر تبریز و دانشگاه  تبریز ابراز خشنودی نمود و افزود : در وصف مردم  قهرمان پرور آذربایجان و تبریز هرچه  بگوییم کم است .

سردار جوانی با طرح  این مسئله  که چرا با وجود اینکه اصل حرکت  انقلاب اسلامی و  همه حرکتهای  نظام و مردم  از سال  1357 تا 1388 بر مبنای بصیرت و آگاهی صورت گرفته بود اما در تاریخ کشورمان از 9 دی 1388 بعنوان  روز بصیرت  یاد می کنیم افزود: روز نه دی اوج بصیرت ملت  ایران در شناخت  توطئه های دشمن و شناخت دشمن است  چون دشمنان  بعد از ناکامی درجنگ و توطئه های گوناگون ، قصد داشتند با فریب مردم  بر مبنای ادعای تقلب در انتخابات، سلامت انتخابات، عدالت نظام و درنهایت  ولایت  فقیه  را به چالش بکشند که خوشبختانه با هوشیاری مردم شکست خوردند.

معاون  سیاسی سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی با بیان  اینکه  بازخوانی گذشته  برای بصیرت آموزی و  پند گرفت ضروری است افزود: دشمن با آگاهی به این امر که مادامی که مردم پشتیبان  ولایت  فقیه هست نمی توانند به ایران اسلامی ضربه بزنند لذا با ادعای دفاع از حق مردم و نشانه روی اصل نظام سعی کرد با استفاده  رسانه های مختلف میان مردم و نظام فاصله  ایجاد نماید که  با درایت  و هوشیاری مقام معظم  رهبری(مدظله العالی)، وحدت مردم و عنایت خداوندی با حماسه 9دی همه طرح ح­های پانزده ساله  دشمنان  شکست خورد.

سردار جوانی با اشاره  به اینکه ما علی رغم  موفقیت های عظیم در بخش سخت افزاری، در بخش نرم افزاری دارای ضعف هایی هستیم افزود: دشمنان  از قدرت سخت افزاری ایران در بیم و هراس هستند ولذا در پی نفوذ در بخش نرم افزاری با  تحریف واقعیت ها و  فریب مردم و آدرس غلط دادن هستند لذا  صاحبان تریبون، اساتید ،جامعه نخبگانی و فرهنگیان  بعنوان  فرماندهان  جهاد  جنگ نرم  با دشمن  وظیفه خطیری در تبیین  مسائل دارند.

دکتر جوانی با اشاره  به اینکه بایستی با جهاد تبیین محاصرتبلیغاتی دشمن  بر ذهن و احساسات مردم  را شکست بدهیم افزود: دشمنان از طرفی با تحریم اقتصادی وازطرف دیگر  با  نقشه  به چالش کشیدن  جامعه در حوزه های مختلف سعی در ایجاد فاصله بین مردم و نظام اسلامی دارند که با جهاد تبیین اگر تحریف را شکست دهیم می­توانیم تحریم و سایر توطئه ها را نیز شکست  بدهیم.

در  این جلسه که به همت  سازمان  بسیج  اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان  آذربایجان­شرقی برگزارشد تعدادی از شرکت کنندگان به بیان نظرات و سوالات خود در زمینه­های مختلف  فرهنگی،نظامی،سیاسی و منطقه ای پرداختند که  معاون  سیاسی سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی تحلیل ها و تبیین های خود را درمورد آنها بیان نمود.

 


( ۱ )

نظر شما :