مراسم اختتامیه جشنواره ملی نوآوری در علوم اجتماعی در دانشگاه تبریز برگزار شد

۳۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۵ کد : ۱۵۳۰۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۹۱
در آیین اختتامیه این جشنواره، آثار ارسالی از سراسر کشور در دو مرحله توسط اساتید دانشگاه تبریز مورد داوری قرار گرفت و نهایتا دو اثر که متعلق به آقای سعید مبیّن شهیر از دانشگاه تبریز و آقای ولی اله شمسی از دانشگاه شهید بهشتی بود به عنوان اثر نوآور، تندیس جشنواره را از آن خود کرد.

 

جشنواره ملی نوآوری در علوم اجتماعی که با همت دانشگاه تبریز و معاونت فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی برگزار شده بود با تجلیل از برگزیدگان در دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در آیین اختتامیه این جشنواره، آثار ارسالی از سراسر کشور در دو مرحله توسط اساتید دانشگاه تبریز مورد داوری قرار گرفت و نهایتا دو اثر که متعلق به سعید مبیّن شهیر از دانشگاه تبریز و ولی اله شمسی از دانشگاه شهید بهشتی بود به عنوان اثر نوآور، تندیس جشنواره را از آن خود کرد.
دکتر محمدباقر علیزاده اقدم، مدیر گروه علوم اجتماعی درباره جشنواره گفت: زحمات بسیاری برای این جشنواره صورت پذیرفته است و امیدواریم شاهد نوآوری های بیشتری در این حوزه باشیم.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی گروه علوم اجتماعی دانشگاه تبریز پرداخت و افزود: در گروه علوم اجتماعی دانشگاه تبریز علاوه بر صمیمیت بین اعضای هیئت علمی و دانشجویان، پتانسیل بسیار بالایی نیز در حوزه های تحقیقاتی دارد. گروه علوم اجتماعی هم اکنون دارای قطب علمی جامعه شناسی سلامت است.
در ادامه، دکتر فاروق امین مظفری، فضای گروه علوم اجتماعی را به دانشجویان جدید الورود حاضر در جلسه تشریح کرد و افزود: نوآوری و پرداختن به مقوله های مختلف علوم اجتماعی، در سایه تحقیقات و کارهای پژوهشی  اساتید،  ممکن می شود. لذا میزان موفقیت در تمام بخش های علمی دانشگاهی، به اعتبار علمی اعضای هیات علمی آن دانشگاه بستگی دارد.
دکتر توکل آقایاری، معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم اجتماعی نیز درباره جشنواره گفت: فراخوان جشنواره در اردیبهشت ماه سال 1400 منتشر شد و زمان ارسال آثار این فراخوان دو بار در طول این مدت تمدید شد. وی با بیان اینکه آثار بسیاری به جشنواره ارسال شد گفت: با توجه به ماهیت نوآورانه جشنواره تنها بیست اثر به مرحله دوم داوری راه یافتند که نهایتا از میان این آثار دو اثر به عنوان اثر نوآور انتخاب شد.
دکتر اصغر ایزدی جیران، مدیر امور اجتماعی دانشگاه تبریز درباره اهمیت به کارگیری و استفاده از دانشجویان پرتلاش و فعال در حوزه های علوم اجتماعی توسط اساتید این رشته ها سخن گفت.
دکتر تقی زاده، معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی ضمن تشکر از شرکت کنندگان در این جشنواره گفت: حمایت از انجمن های علمی در کنار سازمان های مردم نهاد از اهداف معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش بوده و هر جوانی که در هر عرصه ای بتواند تاثیر گذار باشد مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
نهایتا از سعید مبیّن شهیر برای اثر توسعه اولیه مدل واکسیناسیون اجتماعی و آقای ولی اله شمسی برای اثر بازنمایی انحرافات اجتماعی در موسیقی زیرزمینی ایران به عنوان برگزیدگان جشنواره ملی نوآوری در علوم اجتماعی با اهدای تندیس، لوح سپاس و جایزه نقدی تجلیل به عمل آمد.
لازم به ذکر است این جشنواره با حمایت انجمن جامعه شناسی ایران، انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی، اتحادیه انجمن های دانشجویی علوم اجتماعی کشور، انجمن رفاه اجتماعی ایران و دیگر انجمن های علمی برگزار شد.


( ۱۶ )

نظر شما :