دیدار اعضای شورای مرکزی کارکنان با رییس دانشگاه تبریز

۲۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۴ کد : ۱۵۲۵۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۴۵


رییس دانشگاه تبریز در دیدار با اعضای  شورای مرکزی، دبیر و منشی شورای عمومی کارکنان دانشگاه گفت: باید زمینه ای فراهم کنیم تا از ظرفیت های  کارمندان به خوبی استفاده شود.
دکتر نصراله زاده در این دیدار با استقبال از برپایی این گونه جلسات در خصوص کارمندان گفت: برای من افتخار بزرگی است که با نمایندگان کارمندان دیدار دارم چرا که خود نیز فعالیت اولیه را در دانشگاه با کارمند بودن آغاز کرده ام.
وی با بیان اینکه دانشگاه تبریز با بهره گیری از تلاش کارمندان و اعضای هیأت علمی  رشد پیدا می کند گفت: به اعتقاد من به لحاظ کاری  هر کس در هر مسئولیتی که بر عهده دارد در پیشبرد اهداف دانشگاه نقش دارد و فرقی میان حوزه های مختلف وجود نداشته وتنها باید وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

دکتر نصراله زاده بر لزوم تغییر نگرش ها در این زمینه تأکید کرد و گفت: بر همین اساس بنده تشکیل اتاق فکر را با حضور هر فردی که ایده ای دارد را در نظر گرفته ام که همه بتوانند بدون تعارف نظرات خود را ارایه دهند تا دانشگاه از آن بهره مند شود.
دکتر نصراله زاده با قدردانی از شیوه های مدیریتی شورای کارکنان دانشگاه تبریز در پیگیری صحیح مطالبات کارکتان گفت: موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد بایستی پیگیری و با نظر کارشناسی به نتیجه برسد.
 رییس دانشگاه تبریز بر لزوم تشکیل مداوم و دوره ای جلسات هیأت رئیسه شورای کارکنان با رییس و معاونین دانشگاه تأکید کرد و گفت: شورای کارکنان دانشگاه تبریز فرصت بسیار مناسبی است که  دانشگاه از پتانسیل کارمندان  به شکل کارشناسی شده بهره بگیرد.
حسین عبدی رییس شورای مرکزی کارکنان دانشگاه تبریز هم در این دیدار طی سخنانی ضمن تبریک انتصاب دکتر نصراله زاده به سمت ریاست دانشگاه تبریز، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این شورا را ارایه داد و گفت: شورای کارکنان دانشگاه تبریز که هم اکنون هشتمین دوره فعالیت خود را طی می کند به عنوان نهادی مستقل با هدف پیشبرد اهداف دانشگاه  و پیگیری مسایل و مطالبات کارکنان تأسیس و تاکنون همکاری خوبی را با هیأت رئیسه دانشگاه داشته است و لازم به ذکر است اعضای 54 نفره این شورا با برگزاری انتخابات از دانشکده ها و واحدهای مختلف انتخاب می شوند
عبدی با اشاره به  فعالیت بیش از 800 نفر کارمند رسمی و قراردادی در دانشگاه تبریز بر لزوم توجه به نیازها و مشکلات آنان در دوره جدید مدیریتی دانشگاه اشاره نمود و گفت: شورای کارکنان دانشگاه تبریز در ادوار گذشته به ویژه دوره جدید تلاش داشته با برگزاری جلسات منظم مطالبات کارکنان و نیز راهکارهای افزایش بهره وری در حوزه های مختلف دانشگاه را به صورت کارشناسی شده به هیأت رئیسه دانشگاه  ارایه نماید که متاسفانه برخی از آنها اجرایی نشده است. رییس شورای مرکزی کارکنان دانشگاه تبریز بر لزوم ایفای نقش بیشتر کارکنان در تحقق  اهداف دانشگاه تبریز تأکید کرد و گفت: از رییس جدید دانشگاه تبریز انتظار داریم با بکارگیری شیوه های جدیدی نسبت به ایجاد انگیزه میان کارکنان اقدام کند.
وی  یکی از این راهکارهای مهم در این زمینه را استفاده از کارکنان در پست های مدیریتی دانشگاه که امکان حضور کارکنان در آنها وجود دارد، عنوان کرد و گفت: علاوه بر این بسیاری از کارکنان دانشگاه تبریز با سابقه 15 سال به بالا در یک سمت خاص محدود شده اند و لازم است در این زمینه بازنگری صورت بگیرد تا امکان جابجایی کارکنان در پست های مختلف نیز فراهم شود. عبدی بر لزوم تسریع در تبدیل وضعیت کارکنان را یکی از عوامل مهم در ایجاد انگیزه  میان این قشر خواند و گفت: اهمیت توجه بر بکارگیری کارکنان با توجه به مدرک تحصیلی یکی دیگر از نیازهای مهم دانشگاه تبریز که بایستی مورد توجه قرار گیرد.
وی با قدردانی از اقدام شایسته رییس دانشگاه تبریز در بدو فعالیت راجع به پرداختی های معوقه کارکنان دانشگاه گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که شورای کارکنان دانشگاه تبریز از دوره های قبل نیز پیگیر آن بوده اند امکان حضور آنان در شوراهای مدیریتی، هیات اجرایی و کمیته های مختلف دانشگاه و با هدف یاری دادن به هیأت رییسه برای  بهره گیری از توانمندی های کارکنان در این حوزه هاست.
در ادامه، برخی مطالبات دیگر کارکنان از جمله توجه به مسایل رفاهی کارکنان، توجه به انتصابات مدیریتی و تلاش برای بالابردن ارتقاء جایگاه دانشگاه تبریز از سوی سایر اعضا مطرح گردید.

 


( ۳ )

نظر شما :