تفاهمنامه همکاری پژوهشی –فناورآنه بین دانشگاه تبریز و شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید) امضاء گردید

۰۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۷ کد : ۱۵۱۷۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۰۷

در راستای گسترش ارتباط متقابل دانشگاه با جامعه و صنعت تفاهمنامه همکاری پژوهشی فناورآنه بین دانشگاه تبریز و شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید) امضاء گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز در بازدید دکتر جلال شیری معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تبریز از شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید) ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع نخبگان صنعتی کشور و اقدامات ارزنده فنآورانه و پیشرفت‌های تولیدی شرکت ایرید افزود: پشتیبانی علمی و فنآورانه از بخش‌های تولیدی و صنعتی جامعه به عنوان یکی از رسالت‌های اساسی دانشگاه ها  است و با توجه به نام‌گذاری امسال به سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) عمل به این مسئولیت جایگاه والایی در برنامه‌ها و سیاست‌های مدنظر دانشگاه تبریز دارد.

دکتر شیری با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه قدیمی و جامع کشور افزود: دانشگاه به عنوان بازوی مشورتی صنعت است و آگاهی از نیازهای صنعت و توانمندی‌های علمی دانشگاه موجب گسترش ارتباط علمی و عملی مابین دانشگاه و صنعت می‌شود لذا ضروری است مسئولین هر دو مجموعه از تمام ظرفیت‌ها برای گسترش ارتباط استفاده نمایند و دانشگاه تبریز آماده همکاری برای پشتیبانی از تولید و کاربردی شدن پژوهش‌های دانشگاهی برای حل نیازها و مشکلات بخش صنعتی جامعه است.

در ادامه دیدار دکتر بهرامی مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید) ضمن ارائه گزارش اجمالی از تاریخچه و فعالیت‌های این شرکت افزود: عمده فعالیت تخصصی این شرکت در زمینه تولید سوزن خطوط راه‌آهن و مترو است که به عنوان سازه اصلی راه‌آهن در تفکیک مسیرهای اصلی به فرعی هست. این محصول تا دو سال قبل به صورت وارداتی و یا مونتاژ در کشور قابل‌استفاده بود که برای اولین بار در ایران باهمت و توانمندی مهندسین ایرانی و بومی کلیه مراحل طراحی و ساخت این قطعات در این شرکت با موفقیت صورت گرفت.

مهندس بهرامی با اشاره به خودکفایی کشور از بابت نیاز به این قطعات توسط شرکت ایدر افزود: خوشبختانه با استفاده از پتانسیل نیروی علمی و پژوهشی، به‌کارگیری جوانان نخبه، تولید محصولات دانش‌محور توانستیم همه نیازمندی‌های صنایع ریلی کشور اعم از مترو، راه‌آهن و خطوط ارتباطی صنایع و معادن به این قطعات را برآورده نموده است و با توجه به نیاز شدید کشورهای منطقه به این محصولات آماده صادرات محصولات به کشورهای منطقه هستیم.

در ادامه این دیدار مسئولین واحدها و مدیران و اساتید حاضر در جلسه ضمن ارائه برخی از نیازمندی‌ها و پروژه‌های مدنظر، بررسی توانمندی‌های طرفین راهکارهای عملیاتی نمودن تفاهمنامه را بررسی و نکاتی را ارائه نمودند.

قابل‌ذکر است در حاشیه این دیدار ضمن امضاء و تبادل تفاهمنامه همکاری مابین دکتر شیری معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تبریز و دکتر بهرامی مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایدر)، دکتر شیری به همراه هیئت همراه از بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی این شرکت بازدید نمودند.

 در این  بازدیددکتر ابراهیم بابایی مدیر امور فناوری دانشگاه تبریز و دکتر ندیری رئیس گروه ارتباط با صنعت، مالکیت فکری وکارآفرینی دانشگاه بهمراه دکتر مهران محبوب خواه و دکترسید رضا دامادی، مهندس نادری رئیس اداره کاره شهرستان تبریز و همچنین برخی از کارشناسان امور فنآوری دانشگاه حضور داشتند.


( ۳ )

نظر شما :