اولین دانشجوی دکترای رشته فلسفه معاصر دانشگاه تبریز فارغ التحصیل شد

۰۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۸ کد : ۱۵۱۵۲ اخبار
تعداد بازدید:۶۸۳۷

خانم ندا محجل به عنوان اولین دانشجوی دکترای رشته فلسفه معاصر از دانشگاه تبریز فارغ التحصیل شد.
خانم ندا محجل دانشجوی دکترای فلسفه معاصر ورودی مهر 1397 گروه فلسفه، 3 آذر 1400 از رساله خود تحت عنوان «جایگاه بدن در زیبایی شناسی مرلوپونتی» با درجه عالی دفاع نمود.
دکتر محمود صوفیانی استاد راهنما، دکتر محمد اصغری مشاور این رساله و داوران این رساله دکتر علی سلمانی از دانشگاه همدان و دکتر مسعود امید  و دکتر جلیل باباپور از دانشگاه تبریز بودند.
موضوع رساله خانم ندا محجل «جایگاه بدن در زیبایی شناسی مرلوپونتی» بود. در این رساله نسبت هنر و بدن در اندیشه مرلوپونتی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و نشان داده شده که بدن و شاکله بدنی (body schema) در شکل گیری و تکوین اثر هنری نقش حیاتی دارد و مرلوپونتی با استناد به آثار پست امپرسیونیستی پل سزان سعی دارد تحلیل پدیدارشناختی از اثر هنری مبتنی بر تحلیل پدیدارشناختی از بدن ارائه دهد. لازم به ذکر این که از این رساله دو مقاله علمی پژوهشی در مجلات منتشر شده است.
 شایان ذکر است که این رشته اولین بار در گروه فلسفه دانشگاه تبریز در مهر 1397 تأسیس شد و دانشجویان مختلف از رشته های فلسفه و دیگر رشته های دانشگاهی در آن به تحصیل مشغول شدند. از آنجا که این رشته جدیدترین یافته ها و کاوش ها و مکاتب و دیدگاه های فلسفی فلسفه های معاصر جهان امروز را در غرب و شرق مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد از استقبال خوبی در دانشگاه مواجه است.


( ۱۱۸ )

نظر شما :