گرامیداشت روز جهانی GIS با برگزاری وبینار بین المللی در دانشگاه تبریز

۰۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰ کد : ۱۵۱۲۳ اخبار
تعداد بازدید:۹۷۹

روز جهانی GIS با برگزاری یک وبینار بین المللی در دانشگاه تبریز گرامی داشته شد.   
سوم ماه نوامبر روز جهانی  GISنامیده شده است. در سالجاری روز  26آبان مصادف با این روز بود. گروه سنجش از دور و GIS دانشگاه تبریز که یکی از سابقه دار ترین گروه های موجود در کشور هست برای بزرگداشت این روز اقدام به برگزاری یک وبینار بین المللی با تاکید بر همسایگان کشورمان نمود.
 این وبینار با شرکت دانشمندانی از کشورهای آذربایجان، ترکیه، عراق و پاکستان و همچنین اعضای گروه سنجش از دور و  GISدانشگاه تبریز برگزار و با استقبال بسیار خوبی از سوی علاقه مندان این رشته در سراسر جهان روبرو شد.
سخنرانان این وبینار (پروفسور مورات یاکار – رئیس دانشکده ژئوماتیک دانشگاه مرسین ترکیه، پروفسور اورهان گوندوز – دانشگاه دوکوز ایلول ازمیر ترکیه، پروفسور سلیم یاووز – دانشگاه بغداد عراق، دکتر سامره آبشووا – دانشگاه باکو، دکتر النور صفراوف - دانشگاه باکو، دکتر عماد علی – دانشگاه بلوچستان پاکستان،دکتر بهنام خرمی - دانشگاه دوکوز ایلول ازمیر ترکیه،دکتر خلیل ولیزاده کامران- دانشگاه تبریز9دکتر بختیار فیضی زاده- دانشگاه تبریز و محقق دانشگاه هامبولت آلمان ودکتر صدرا کریم زاده – دانشگاه تبریز) بودند.
سخنرانان در این وبینار بر اساس موضوعات از پیش تعیین شده که در پوستر همایش تنظیم شده بود به ارائه سخنرانی خود پرداختند و وبینار در ساعت مقرر شده به اتمام رسید و بر اساس فیدبکهای دریافتی وبینار موفقی بوده و بر اساس همین وضعیت از طرف دانشگاه مرسین پیشنهاد برگزاری یک کنفرانس بین المللی که سه دوره آن در شهرهای مختلف ترکیه برگزار شده است، به گروه داده شد.


نظر شما :