راه اندازی هرباریوم مجازی دانشگاه تبریز

۱۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۴۹۸۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۶۳


وب سایت هرباریوم مجازی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبربز به آدرس اینترنتی www.herbatabrizu.ir   طراحی و راه اندزی شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، هرباریوم دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز با قدمتی حدوداً 34 ساله یکی از گنجینه های مهم فلور آذربایجانشرقی محسوب می شود.
این هرباریوم مجازی بیشتر با هدف حفظ و نگهداری و شناساندن بیشتر این موزه گرانبهای گیاهی دانشگاه و همچنین برای استفاده بهینه و آسان تر گیاهشناسان، پژوهشگران و دانشجویان عزیز راه اندازی شده است.
هرباریوم دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز از اواخر سال 1364 به عنوان یک طرح تحقیقاتی توسط اساتید گرانقدر دانشکده کشاورزی (خانم دکتر نویده بیرنگ، مرحوم دکتر عزیز جوانشیر و دکتر یوسف مجتهدی) با تلاش و همت فراوان تحت عنوان جمع آوری و شناسایی فلور آذربایجانشرقی پایه گذاری شده است و اکنون هرباریوم تحت پوشش گروه آموزشی مهندسی فضای سبز این دانشکده و با نظارت کارشناس این گروه خانم مهندس لیلا اعلم مدیریت می گردد.
لازم به ذکر است؛ هرباریوم محلی است که در آن نمونه های خشک شده گیاهان را به شیوه های عملی خاص و معینی نگهداری می کنند و مجموعه ای از نمونه های گیاهی دائمی شده و شناسنامه دار است . هر نمونه هرباریومی سندی است دال بر وجود یک گونه در یک منطقه خاص جغرافیایی و همچنین نمونه شاهدی برای تحقیقات علمی به شمار می آید. محققان و گیاهشناسان در نهایت جهت حصول اطمینان از درستی شناسایی خود ناگزیر به تطبیق نمونه جدید با نمونه های شناسایی شده توسط دیگر محققان هستند.


( ۲ )

نظر شما :