تقدیر از دانشگاه تبریز برای همکاری در برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی

۲۵ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۱ کد : ۱۴۸۸۰ اخبار
تعداد بازدید:۸۳۲

مدیرکل صداوسیمای استان آذربایجان شرقی از همکاری دانشگاه تبریز در برگزاری موفقیت‌آمیز هجدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی در شهر تبریز قدردانی نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز طی مراسمی که با حضور دکتر مرتضی صفری رئیس صداوسیمای استان آذربایجان شرقی و معاونین آن سازمان در تالار علامه جعفری دانشگاه تبریز برگزار شد از همکاری صادقانه دانشگاه تبریز و دکتر میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه به عنوان مسئول کمیته علمی و فناوری هجدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی، با اهداء لوح سپاس قدردانی به عمل آمد.

در این مراسم دکتر مرتضی صفری با اشاره به فعالیت و همکاری کمیته علمی و فناوری اجلاس به ریاست رئیس دانشگاه تبریز افزود: خوشبختانه اجلاسی درشان دستگاه حضرت اباعبدالله حسین و خادمان آن بارگاه و همچنین درشان و جایگاه تبریز و آذربایجان برگزار شد و این افتخار مرهون زحمات ارزنده همه عوامل و کمیته‌ها هست و همکاری و پیگیری‌های مداوم دانشگاه در بخش علمی و فناوری این اجلاس شایسته بهترین تقدیرها است.

 رئیس کمیته اجرایی و اطلاع‌رسانی هجدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی ضمن ارائه گزارش کلی و اجمالی از برگزاری این اجلاس و بازتاب آن در سطح جامعه بر آمادگی صداوسیمای استان آذربایجان شرقی بر گسترش همکاری با دانشگاه تبریز تأکید نمود.

در ادامه این مراسم دکتر میر رضا مجیدی بیان اینکه راه و کار امام حسین (ع) صرفاً" و تنها به خاطر خدا و احیای دین خدا بود افزود: به خاطر خدا بودن مهم‌ترین راز ماندگاری قیام امام حسین (ع) است و بعد از گذشت چهارده قرن همچنان شاهد پاسداشت تفکر و راه امام حسین (ع) و گرامیداشت حماسه عاشورا در اقصی نقاط جهان هستیم.

دکتر مجیدی با اشاره به مهم نقش صداوسیما در گسترش آگاهی مردم نسبت به مسائل مختلف افزود: صداوسیما به عنوان یک دانشگاه نقش مهمی در گسترش آگاهی مردم و مقابله با جهل پیشرفته دارد و دانشگاه تبریز در راستای رسالت اجتماعی خود آماده همکاری با این سازمان در زمینه‌های مختلف هست.

شایان‌ذکر است هجدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی از روز ۲۳ الی ۲۵ شهریورماه به میزبانی تبریز و با حضور مداحان، شعرا، پیر غلامان و خادمین حسینی از ایران و کشورهای هند پاکستان، آلمان، عراق، ترکیه، آذربایجان، غنا، آرژانتین، ترکیه و کنیا برگزار شد و کمیته علمی و فناوری در زمینه انجام ترجمه و تأمین تجهیزات ترجمه و بخشی از امور هنری و فرهنگی اجلاس همکاری نمود.


( ۱ )

نظر شما :