همکاری مرکز پژوهشی مهندسی و علوم آب دانشگاه تبریز در آزمون لوازم و تجهیزات آبیاری کشور

۱۲ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۹ کد : ۱۴۸۱۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۰۶


سرپرست مرکز پژوهشی مهندسی و علوم آب دانشگاه تبریز از همکاری در آزمون لوازم و تجهیزات آبیاری کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر جلال شیری، عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: بر اساس مصوبه مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، از این پس مرکز پژوهشی مهندسی و علوم آب دانشگاه تبریز نیز در امر آزمون لوازم و تجهیزات آبیاری کشور فعالیت خواهد نمود.
به گفته وی تاکنون فقط دانشگاه صنعتی شریف در سطح کشور در این امر با وزارت جهاد کشاورزی همکاری داشته است و با این احتساب مرکز پژوهشی دومین مرکز دانشگاهی در سطح کشور است که در این روند فعالیت خواهد شد.
وی اضافه کرد: بر این اساس، تولیدکنندگان و واردکنندگان لوازم و تجهیزات آبیاری اعم از قطره چکان، نوارهای آبیاری، تجهیزات ایستگاه کنترل مرکزی، آبپاش ها، ماشین های آبیاری تحت فشار و ... از کلیه استانها میتوانند از ظرفیت موجود در این مرکز جهت اخذ مجوزهای فنی لازم بهره مند گردند.
سرپرست مرکز پژوهشی مهندسی و علوم آب دانشگاه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه با توجه به محدودیت آب کشور، مرکز پژوهشی مهندسی و علوم آب این دانشگاه مصمم است در جهت نیل به نوآوری های جدید در صنعت آب قدم بردارد، تصریح کرد: در این راستا واحد تحقیق و توسعه این مرکز با بهره گیری از پتانسیل علمی موجود همکاران اقدام خواهد نمود و بزودی شاهد افزایش و تنوع انواع آزمون ها در این مرکز خواهیم بود و چشم انداز پنج ساله مرکز بر طراحی و بومی سازی کلیه ادوات مورد نیاز آبیاری است تا از این طریق بر تقویت تولید ملی و حمایت از نخبگان داخلی در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) اهتمام ورزد.
یادآور می شود: مرکز پژوهشی مهندسی و علوم آب دانشگاه تبریز یک موسسه نوبنیاد است که با توجه به نیازهای فعلی کشور در حوزه مهندسی و علوم آب و سایر شاخه های مرتبط تاسیس شده است.


( ۲ )

نظر شما :