به مناسبت هفته دفاع مقدس از آزادگان دانشگاه تبریز تجلیل شد

۰۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۶ کد : ۱۴۷۵۲ اخبار
تعداد بازدید:۷۲۴

به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت روز شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی، سربازان از آزادگان دانشگاه تبریز تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز دکتر میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت صلابت و افتخارآفرینی آزادگان در میدان‌ها جنگ و دوران اسارت در زندان‌های رژیم بعثی گفت: عزت و سربلندی ایران اسلامی مرهون رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و آزادگان و رزمندگان دلاوری است که با فداکاری خود موجب عزت و سربلندی ایرانیان در جهان شدند.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه زحمات و سختی‌های دوران جنگ هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد، افزود: در جنگ تحمیلی همه آحاد مردم در دفاع از کشور حضور همدلانه و پرشور داشتند چنانچه بعد از فتح خرمشهر در تابلوی ورودی آن نوشته‌شده است: «به شهر 36 میلیون نفری خرمشهر خوش‌آمدید» نشان از حضور نقش آحاد مردم از هر قشر اعم از نظامی، دانشگاهی، صنعتگران، جهادگران و...در جنگ هست و این وظیفه ماست که تلاش کنیم با ذکر وقایع دوران جنگ و انتقال تجربیات و حوادث آن زمان به نسل جوان ضمن پاسداشت رشادت‌ها و زحمات رزمندگان، الگوهای فکری و عملی برای مقابله با مشکلات و بحران‌ها به نسل جوان معرفی نماییم.

در ادامه این مراسم، آزادگان حاضر در مراسم ضمن تقدیر از رئیس دانشگاه، مطالبی را در خصوص دوران اسارت و پیشنهاد‌هایی در خصوص نحوه پاسداشت و انتقال تجربیات دوران جنگ و اسارت بیان نمودند.

شایان‌ذکر است مراسم تجلیل از آزادگان هرساله در 26 مردادماه سالروز بازگشت آزادگان برگزار می­شد که با توجه به تعطیلی دانشگاه در تابستان، امسال در ایام هفته دفاع مقدس و گرامیداشت روز شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی، سربازان برگزار و با اهداء لوح از آزادگان تجلیل به عمل آمد.


نظر شما :