جلسه شورای مدیریت استانی آموزش عالی برگزار شد

۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۸ کد : ۱۴۶۷۸ اخبار
تعداد بازدید:۷۱۷

جلسه شورای مدیریت استانی آموزش عالی به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این نشست با محوریت بررسی مسایل جاری دانشگاه ها و کارگروه ها، نحوه بازگشایی دانشگاه ها و ... با حضور جمعی از روسای دانشگاه های استان در تالار علامه جعفری دانشگاه تبریز برگزار گردید.
دکتر میررضا مجیدی رییس دانشگاه تبریز در این جلسه ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در این جلسه گفت: این جلسه بیشتر به منظور بررسی مسایل جاری دانشگاه ها، بررسی وجود برخی مشکلات دانشگاه ها و نحوه انتخاب افراد کارگروه ها و بررسی وظایف آنان، نحوه بازگشایی دانشگاه ها و ... برگزار شده است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه ها در سال های اخیر و به ویژه در دو سال اخیر به خاطر شیوع همه گیری ویروس کرونا، مشکلات اقتصادی و تحریم ها، گام های موثری برای رشد، توسعه و تعالی اهداف تعیین شده سند چشم انداز آموزش عالی در منطقه و جهان برداشته است، گفت: همه مشکلات موجود در کشور و دانشگاه ها با توجه به پتانسیل هایى که در کشورمان در عرصه های مختلف وجود دارد، با مدیریت و کار جهادی و انقلابی قابل حل شدن است.
به گفته وی، در دولت جدید نیز با انتخاب وزیر علوم، که فردی کاردان، شخصیتى بین المللی و آشنا به تمامی مسایل جاری دانشگاه ها است، امید می رود، در آینده شاهد رشد و تعالی بیشتر آموزش عالی کشورمان باشیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص نحوه بازگشایی دانشگاه ها در این شرایط کرونایی گفت: ما باید با فراهم نمودن امکانات خدماتی و رفاهی و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی، بستر را برای حضور دانشجویان در دانشگاه فراهم کنیم.
وی اضافه کرد: روسا و مدیران دانشگاه ها با مدیریت و فراهم نمودن بسترهای لازم و با رعایت شرایط روحی و روانی دانشجویان در ایام کرونا و ایجاد محیط آرام، شرایط لازم برای حضور دانشجویان در دانشگاه ها را فراهم نمایند.  
دکتر علی اصغر جعفرزاده، دبیر امور اجرایی دانشگاه معین استان نیز با ارایه گزارشی گفت: متاسفانه با وجود برگزاری تعدادی از جلسات این شورا، دبیرخانه استانی شورای مدیریت استانی آموزش عالی تشکیل نشده است.
به گفته وی با تشکیل این دبیرخانه و انتخاب افراد در کارگروه های تعیین شده و تعیین وظایف آنان، بهتر می توان در راستای توسعه آموزش عالی استان و اهداف این شورا گام های موثری برداشت.     
بر پایه همین گزارش، در ادامه این جلسه جلسه جمعی از روسای دانشگاه های شرکت کننده( دانشگاه تبریز، صنعتی سهند، هنر اسلامی تبریز، دانشگاه مراغه، دانشگاه بناب، دانشگاه جامع علمی و کاربردی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، دانشگاه پیام نور و ...) با ارائه گزارش اجمالی از دانشگاه های حوزه مسئولیت خود و با طرح مسایلی چون نحوه بازگشایی دانشگاه ها، سند آمایش آموزش عالی، معرفی افراد در کارگروه ها، نحوه اختصاص اعتبار به دانشگاه ها، انتخاب روسای جدید دانشگاه ها، تامین بودجه دانشگاه ها، فروش املاک و اختصاص ان به دانشگاه ها، تامین حقوق پرداختی، همسان سازی و یکسازی حقوق، تبعات شیوع کرونا، مشکلات طرح های عمرانی و خدماتی، تامین محیط آرام و شاد برای دانشجویان و ... در ادامه جلسه به ارائه راهکار و پیشنهاد در این زمینه پرداختند.

 


( ۱ )

نظر شما :