تجلیل از دانشجویان مدال آور علوم ریاضی دانشگاه تبریز

۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۸ کد : ۱۴۶۰۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۶۱


در مراسمی از دانشجویان مدال آور دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز که در مسابقات جهانی ریاضی موفق به کسب مدال طلا شده بودند، تجلیل بعمل آمد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در این آیین که در تالار علامه جعفری حوزه ریاست این دانشگاه صورت گرفت از دو دانشجوی مدال آور به نام های عرفان معصومی و آرمان شیردل که در بیست و هشتمین دوره مسابقات جهانی ریاضی دانشجویی (IMC2021) موفق به کسب مدال شده بودند، تجلیل بعمل آمد.
بر پایه همین گزارش، تیم دو نفره ریاضی دانشگاه تبریز به سرپرستی دکتر کمال عزیزی هریس، موفق به کسب دو مدال طلا (جایزه اول) و  کسب رتبه اول کشوری در این دوره مسابقات شده است.
دکتر مجیدی رییس دانشگاه تبریز در این آیین ضمن تبریک این موفقیت از این دانشجویان به عنوان سرمایه های بزرگ کشور یاد کرد و گفت: این چهره های علمی و نخبه جامعه باید به خوبی در جامعه شناخته شوند و برای کسب موفقیت های بیشتر این نخبگان هم حمایت های لازم صورت گیرد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز نیز در حد توان با فراهم نمودن بسترهای لازم از این چهره های نخبه حمایت های لازم را انجام می دهد، یادآور شد: این چهره های نخبه علمی سرمایه های ارزشمند کشورمان هستند و برای توسعه همه جانبه کشورمان به این گونه افراد در حوزه ها و رشته های مختلف نیاز داریم.
رییس دانشگاه تبریز اضافه کرد: ما باید از این مغزهای متفکر جامعه با فراهم نمودن بسترهای لازم از آنها حمایت بکنیم، چرا که لازمه توسعه کشورمان در عرصه های مختلف، توجه و حمایت از این گونه افراد فراهم می شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه برای توسعه و رشد علمی در سایر رشته ها توجه به رشته های پایه هم ضروری است، تصریح کرد: کشورهای پیشرفته و توسعه یافته نیز ضمن حمایت از نخبگان رشته های پایه، توجه ویژه ای هم به این رشته ها دارند.  
دکتر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز هم در این مراسم در سخنانی ضمن تبریک و حمایت از این مدال آور دانشجوی این دانشگاه گفت: این وظیفه دانشگاه و مسئولان است که در حد توان با فراهم نودن بسترهای لازم، از آنها حمایت های ویژه ای صورت گیرد.
به گفته وی ما دانشجویان نخبه و پرتلاش دیگری هم در سایر رشته ها داریم که با غربالگری و برگزاری مسابقات و آموزن های داخلی، بهتر می توانیم در سایر رشته ها در سطح دنیا مدال آور داشته باشیم.
دکتر کمال عزیزی هریس سرپرست دانشجویان مدال آور دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز هم در این آیین در سخنانی با اشاره به روند برگزاری این مسابقات گفت: مسابقات جهانی ریاضی دانشجویی (IMC2021) از معتبرترین مسابقات جهانی ریاضی در سطح دانشجویان دوره کارشناسی است که هر ساله به میزبانی دانشگاه کالج لندن و با شرکت تیم هایی از برترین دانشگاه های جهان برگزار می شود که امسال نیز همانند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد.  
به گفته وی در این دوره از مسابقات که از تاریخ دوم تا هشتم آگوست سال 2021 به میزبانی دانشگاه کالج لندن برگزار شد، دانشجویان دانشگاه تبریز موفق به کسب دو مدال طلا (جایزه اول) شدند و در نتایج تیمی نیز تیم این دانشگاه در بین همه تیم های دانشگاه های کشور، رتبه اول تیمی را به خود اختصاص داده است.


( ۷ )

نظر شما :