آغاز بکار آزمون عملی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی استان آذربایجان شرقی به میزبانی دانشگاه تبریز

۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۱ کد : ۱۴۵۵۹ اخبار
تعداد بازدید:۲۱۱۳

آزمون عملی متمرکز رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی سال 1401- 1400 استان آذربایجان شرقی با حضور 2100 داوطلب از امروز به مدت چهار روز به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر محمد رسول خدادادی نماینده تام الاختیار دانشگاه تبریز در آزمون عملی تربیت بدنی و علوم ورزشی استان در این ارتباط با بیان اینکه این آزمون با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است، اظهار داشت: این آزمون عملی با حضور 2100 داوطلب طی چهار  روز به طور جداگانه برای دانشجویان دختر و پسر برگزار می شود که از این تعداد 1200 نفر داوطلب دختر و 900 نفر داوطلب پسر هستند.
عضو هیات علمی دانشگاه تبریز هدف از برگزاری این آزمون را سنجش وضعیت تندرستی و آمادگی جسمانی داوطلبان برای گزینش در رشته تربیت بدنی در دانشگاه‌ها اعلام کرد.
به گفته وی اندازه گیری قد و وزن، معاینه پزشکی و بدنی، آزمون عملی شامل  6 ایستگاه ورزشی بارفیکس، دریبل فوتسال، دراز و نشست، چابکی ۴ در ۹ ، پرتاب توپ مدیسنبال، دوی 250 متر برای پسران و 150 متر برای دختران از جمله موارد این آزمون بود.
دکتر خدادادی در نهایت تاکید کرد: نتایج این آزمون به همراه نمره کتبی این دواطلبان در آزمون سراسری امسال اعلام خواهد شد.
بر پایه همین گزارش، درهمین راستا حجت الاسلام سیدمحمدرضامیرتاج الدینی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و دکترعلی شریف نژاد رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با حضور در دانشگاه تبریز و بازدید میدانی از نزدیک با روند برگزاری این آزمون قرار گرفتند.
لازم به ذکر است، در حاشیه این بازدید نیز جلسه ای با محوریت برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی برگزار و بر  مسایلی چون ضرورت توجه به رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در راستای سلامتی و نشاط جامعه، پیشگیری از بیماریها، انسجام اجتماعی و تندرستی و سلامتی جسم و روان اقشار مختلف و نهایتا توجه به زیرساختهای این رشته تحصیلی تاکید شد.

 


( ۵ )

نظر شما :