برگزاری مراسم گرامیداشت دکتر حسین عبادی استاد فقید دانشکده فیزیک دانشگاه تبریز

۰۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۸ کد : ۱۴۵۴۰ اخبار
تعداد بازدید:۲۶۳۰

مراسم گرامیداشت دکتر حسین عبادی، استاد فقید دانشکده فیزیک در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز ،مراسم گرامیداشت یاد و خاطره دکتر حسین عبادی، استاد فقید دانشکده فیزیک با حضور اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه، اساتید، کارکنان، دانشجویان دانشگاه تبریز و خانواده  آن مرحوم در محوطه دانشکده فیزیک برگزار شد.

دکتر میر رضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز ضمن تسلیت درگذشت دکتر حسین عبادی گفت: در هر دوره از تاریخ افرادی بودند که جایگاه علمی والا و شخصیتی وارسته داشته اند و با سخت‌کوشی خود موجب ارتقای سطح علمی جامعه شدند و دکتر عبادی یکی از آن انسان‌های وارسته بود که با جدیت، تعهد و تخصص بی‌نظیر خود خدمات  ارزنده‌ای به کشور نموده است.

دکتر مجیدی، تربیت دانشجویان و تألیف آثار علمی را به عنوان یادگار و اثر ماندگار اساتید دانشگاهی  دانست و افزود: اخلاق خوب،ارایه آثار علمی و تربیت دانشجو به عنوان میراث معنوی و ماندگار اساتید همواره موجب نکوداشت یاد و خاطره آن‌ها می‌شود و دکتر عبادی علاوه بر شخصیت پرتلاش علمی یک انسان وارسته و خوش‌اخلاق بود و شخصیت والای این استاد بزرگوار همواره در ذهن دانشجویان و همکاران نقش بسته و به عنوان الگو، ماندگار خواهد بود.

در ادامه این مراسم، دکتر داود محمد زاده جسور، استاد پیشکسوت دانشکده فیزیک ضمن قرائت متن پیام‌های تسلیت ارسال‌شده از سوی انجمن فیزیک ایران، انجمن نجوم ایران و مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه، این مصیبت را به جامعه علمی تسلیت گفته و از شخصیت ممتاز این استاد فقید دانشگاه تجلیل نمود.

سخنرانی دکتر محمدعلی موسی زاده، عضو هیئت‌علمی دانشکده ادبیات، دوست و هم‌دوره‌ای استاد فقید از سال 1376 و همچنین سخنرانی یکی از دانشجویان دکتری دانشکده فیزیک در تجلیل از شخصیت دکتر عبادی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین همزبان قراملکی عضو هیئت‌علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی، روضه‌خوانی و قرائت سوره الرحمن از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

شایان‌ذکر است؛ دکتـر حسین عبادی، دانشیار دانشکده فیزیک دانشگاه تبریز از اعضای هیئت‌علمی خوش‌اخلاق و پرتلاش این دانشکده بود که علاوه بر تألیف دو جلد کتاب تخصصی در حوزه فیزیک و چاپ 45 مقاله در نشریات معتبر بین المللی، راهنمائی و مشاوره چندین دانشجوی پسا دکتری و دکتری را در کارنامه علمی خود دارد، همچنین مسئولیت علمی رصدخانه خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه تبریز و چهار سال ریاست مرکز تحقیقات نجوم و اخترفیزیک مراغه از دیگر سوابق اجرائی این استاد فقید دانشگاه تبریز بود.

 


( ۲۱ )

نظر شما :