با هدف افزایش سواد رسانه ای دانشگاهیان برگزار شد؛ کارگاه آموزشی جریان های رسانه ای و جریان شناسی فضای مجازی در دانشگاه تبریز

۲۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۳ کد : ۱۴۴۱۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۵۵

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز کارگاه آموزشی جریان های رسانه ای و جریان شناسی فضای مجازی  با سخنرانی مهندس مصطفی ضابط، مدیر فعالترین مرکز سواد رسانه ای کشور برگزار گردید. شرکت کنندگان با برخی از فرصتها، تهدیدها، آسیب های شبکه های اجتماعی و راهکارهای شناخت و تحلیل صحیح آنها آشنا شدند.

مهندس ضابط ضمن تبیین و تحلیل فضای مجازی و مطالب مطرح شده در آن افزود: در خصوص هر مطلبی که در فضای مجازی پخش می شود و موجب ایجاد موجی از انتقاد یا توجه میشود همیشه افراد یا گروههایی هستند که بعنوان موج ساز، موج شناس و موج سوارو موج شکن مطرح میشوند که براساس ماهیت خود نقش مهمی در موفقیت یا شکست یک موج خبری دارند و افرادی که بدون شناخت ماهیت هریک از آنها وارد این عرصه شوند عمدتا" دچار اشتباه در تحلیل و انحراف در مسیر تفکر می¬شوند و خواسته یا ناخواسته در مسیر دشمن حرکت نموده و موجب ایجاد چالش در جامعه میشوند.

مدیر فعالترین مرکز سواد رسانه ای کشور با اشاره به اینکه اکثر کانالهای ارتباطی مجازی از قبیل واتساپ، فیس بوک، تلگرام و ... بوسیله قدرتهای استکباری و صهیونیستی و سعودی مدیریت می¬شوند و همواره بدلیل تضاد با ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی درپی ایجاد توطئه و شکاف در جامعه هستند افزود: همه اقشار جامعه اعم از دانشگاهی و غیر دانشگاهی مخصوصا" خانواده ها بایستی با داشتن بینش و سواد رسانه ای صحیح از فرصتهای موجود در فضای مجازی استفاده نموده و از تهدیدها و انحرافات آن ایمن باشند.

تبیین سطوح مختلف حضور افراد در فضای مجازی، شناخت جریانهای مجازی موجود در فضای سیاسی توئیتر، نمونه هایی از نحوه مقابله با امواج فضای مجازی توسط سربازان جنگ نرم و آشنایی با ابزارهای موج سازی در فضای رسانه  و بیان  نمونه هایی از انحرافهای ایجاد  شده  توسط معاندین  و دوستانی که  بواسطه  سواد کم  رسانه ای و تحلیل  اشتباه  در مسیر و همسوبا دشمن قرار گرفتند از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود. همچنین برخی از حاضرین نکاتی را درخصوص فضای مجازی مطرح نمودند.

شایان ذکر است این کارگاه آموزشی بصورت آنلاین و حضوری از محل تالار شهید شفائی با حضور کارکنان دانشگاه و به همت بسیج کارکنان شهدای دانشگاه تبریز برگزار گردید.

  


( ۸ )

نظر شما :