جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین کنفرانس ملی انقلاب اسلامی، کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها با حضور امام‌جمعه تبریز برگزار شد

۰۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۹ کد : ۱۴۲۰۶ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۶۷۳

جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین کنفرانس ملی "انقلاب اسلامی، کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها" با حضور امام‌جمعه تبریز و برخی مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین همایش ملی "انقلاب اسلامی، کارآمدی، فرصتها و چالش‌ها" در حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دکتر آل هاشم امام‌جمعه محبوب تبریز و نماینده ولی‌فقیه در استان و با شرکت سید قاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطهری اصل مدیر حوزه علمیه استان، حجت الاسلام و المسلمین خدیوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان، حجت‌الاسلام حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، دکتر میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز و برخی از اعضای هیئت رئیسه دانشگاه تبریز بهمراه مسئولین اجرائی و علمی همایش در دفتر امام‌جمعه تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر آل هاشم امام‌جمعه محبوب تبریز و نماینده ولی‌فقیه در استان ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) و موفقیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در انتخابات، از حضور قابل‌قبول و پرمعنی مردم در عرصه تشکر نمود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر آل هاشم یکی از برکات بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را شناخت کارآمدی، فرصتها و چالش‌های نظام برشمرد و افزود: این شناخت جزء با گفتمان سازی نخبگانی در جامعه محقق نمی‌شود و دراین‌بین مراد از گفتمان صرفاً" مفهوم تئوری نیست بلکه بیان واقعیات است بنحویکه در آن به‌طور صحیح و دقیق واقعیات موجود در زمان وقوع انقلاب و رویدادها و نتایج آن در عرصه ملی و بین‌المللی به‌طور علمی برای عموم مخاطبین تبیین گردد و مخاطبین مخصوصاً" نسل جوان بدانند که انقلاب اسلامی در عصر جاهلیت مدرن دو ابرقدرت شرق و غرب را به چالش کشیده و با اتکا به مبانی الهی و اسلامی نظامی را در کشور مستقر نمود که دو جبهه لیبرالیستی و سوسیالیستی را به چالش کشانده و بازتابه‌ای عمیقی بر نظام‌های بین‌المللی و منطقه‌ای گذاشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی تمدن سازی انقلاب اسلامی را به‌عنوان مهم‌ترین مؤلفه کارآمدی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: به دلیل گسترش مبانی فکری نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه و جهان در حال حاضر شاهد رویارویی دو مکتب فکری اسلام و استکبار هستیم و انقلاب ما در سایر کشورها از حقوق مسلمانان و مظلومان دفاع می­نماید و این همایش فرصتی برای تبیین این موضوع برای عموم است.

امام‌جمعه تبریز اقدام دانشگاه تبریز برای برگزاری چنین رویداد مهم را شایسته تقدیر دانست و افزود: با توجه به ارزشمند بودن موضوع ضمن تقدیر و حمایت از کلیه سازمان‌ها، دست‌اندرکاران اجرائی، علمی و حامیان این رویداد علمی مخصوصاً" دانشگاه تبریز به خاطر برگزاری این کنفرانس تقدیر و تشکر می‌نمایم.

در این جلسه دکتر میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران به‌عنوان الگوی مستضعفین افزود: برگزاری انتخابات پرشور و حضور حماسی مردم موجب کسب پیروزی مردم شده است و امیدواریم دولت جدید منشأ خدمات ارزنده و خیر برای مردم گردد.

دکتر مجیدی با اشاره به موضوع کارآمدی به‌عنوان یکی از محورهای همایش افزود: پیشرفت‌های مهمی در عرصه‌های مختلف مخصوصاً" در عرصه علمی و فن‌آوری نصیب کشور شده است و در عرصه علمی علی­رغم تحریم‌های ناجوانمردانه کشورمان توانسته است جایگاه پانزدهم دنیا را به دست بیاورد و تبیین این افتخار بزرگ نشانگر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

در ابتدای این جلسه دکتر حسین احمدی دبیر علمی این همایش ضمن ارائه گزارش کلی در خصوص دومین کنفرانس انقلاب اسلامی، کارآمدی، فرصتها و چالش‌ها افزود: بعد از برگزاری موفقیت‌آمیز همایش اول در سال 97، طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاکنون تعداد هفت نشست علمی کنفرانس دوم با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران مهم از دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی کشور تشکیل‌شده است و نظر به فراخوان قبلی تاکنون 184 مقاله برای کنفرانس ارسال‌شده است که بر اساس نتایج داوری متشکل از 49 نفر از اساتید متخصص دانشگاه‌های کشور، تعدادی از مقالات منتخب در روز 28 تیرماه ارائه خواهند شد و بخشی از مقالات در قالب مجموعه مقالات چاپ و تعدادی نیز در 4 مجله علمی و پژوهشی معتبر چاپ خواهد شد.

دکتر صمد بهروز دبیر اجرائی کنفرانس پیشنهاد‌ها و راهکارهایی جهت برگزاری هرچه بهتر کنفرانس و کسب نتایج مطلوب علمی از این رویداد مهم ارائه داد که اعضای حاضر در نشست شورای سیاست‌گذاری کنفرانس راهنمایی‌های لازم ارائه دادند.

شایان‌ذکر است دومین کنفرانس ملی "انقلاب اسلامی، کارآمدی، فرصتها و چالش‌ها" روز دوشنبه 28 تیرماه با توجه به شرایط کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

   


نظر شما :