در دیدار رایزن علمی ایران در ترکیه با رییس دانشگاه تبریز مطرح شد؛ توبیتاک و اجرای دو فراخوان موفق طرحهای پژوهشی مشترک

۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۴۱۸۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۰۷

 

دکتر مقصود سلیمانپور، رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در ترکیه، اروپای شرقی یونان و قبرس با دکتر میررضامجیدی رئیس دانشگاه تبریز دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، در ابتدای این جلسه، دکتر مجیدی ضمن تبریک انتصاب دکتر سلیمانپور و آرزوی موفقیت در ماموریت مهم وی، به ارائه خلاصه ای از فعالیتهای دانشگاه تبریز در راستای ایفای رسالت ملی توسعه همکاریهای علمی با کشور ترکیه پرداخت.
رییس دانشگاه تبریز، ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای عملیاتی سازی تفاهم نامه وزارت عتف و سازمان پژوهشهای علمی و فناوری کشورترکیه،  توبیتاک و اجرای دو فراخوان موفق طرحهای پژوهشی مشترک به لزوم ورود شرکتهای دانش بنیان و نیز بخش صنعت به این فراخوانها اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ایجاد دوره های مشترک آموزشی و راهنمایی مشترک دانشجویان تحصیلات تکمیلی را یکی دیگر از روشهای کارآمد برای تقویت ارتباطات علمی  و نیز یکی از روشهای موثر تعدیل خروج جوانان جهت تحصیل در کشور ترکیه عنوان کرد و گفت:  این موضوعات در حال حاضر دغدغه اصلی دانشگاه تبریز جهت تسهیل ایجاد این دوره ها تبدیل شده است و خواستار توجه و پیگیری جدی وزارت عتف به این مقوله شد.
در ادامه این دیدار، دکتر سلیمانپور با ابراز خوشحالی از  حضور در این جلسه در دانشگاه تبریز به عنوان مرجع ملی همکاریها با کشور ترکیه، اقدامات و پیگیریهای  این دانشگاه در راستای تقویت همکاریهای جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکیه را زیربنایی و ستودنی خواند. 

رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در ترکیه، ضمن بیان اهمیت استفاده از ابزارتوانمند دیپلماسی علمی جهت تقویت مناسبات همه جانبه بین کشورها به اشتیاق فراوان دانشگاهها و موسسات علمی تحقیقاتی کشور ترکیه برای ایجاد ارتباط علمی با محققین و اعضای هیات علمی کشورمان اشاره کرد.

دکتر سلیمانپور با ارایه گزارشی از استقرار دفتر رایزنی علمی جمهوری اسلامی در آنکارا، ابرازامیدواری کرد: با اجرای یک نمونه دوره آموزشی مشترک بین دانشگاه تبریز و یکی از دانشگاههای کشورترکیه  و  سپس با همکاری تنگاتنگ با دانشگاه تبریز، اقدامات بسیارخوبی در آینده نزدیک انجام خواهد گرفت که ثمرات بسیار خوبی برای کشور عزیزمان ارمغان خواهد آورد.
در این دیدار اقای دکتر عسگری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و نیز دکتر سعید شجاعی، مدیرهمکاریهای علمی و بین المللی به بیان نقطه نظرات و تجربیات خود در راستای تقویت مناسبات  علمی با کشور ترکیه پرداختند.

ایجاد دوره های پسادکتری مشترک، فرصتهای مطالعاتی، بهره برداری از آزمایشگاهها و بهره گیری از توان و ظرفیت مراکز رشد و فناوری دانشگاهها  از محورهای بحث شده در این دیداربود.

 


( ۴ )

نظر شما :