نشست هماهنگی روسای دانشگاههای استان آذربایجانشرقی برگزار شد

۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۵۷ کد : ۱۴۱۶۵ اخبار
تعداد بازدید:۶۰۸

نشست هماهنگی روسای دانشگاههای استان آذربایجانشرقی بصورت مجازی به میزبانی دانشگاه صنعتی سهند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این نشست که با حضور روسای دانشگاههای تبریز، هنر اسلامی، شهید مدنی آذربایجان، بناب و دانشگاه صنعتی سهند بعنوان میزبان برگزار شد، مسائل دانشگاهها در خصوص صدور احکام جدید و نحوه پرداخت آنها مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه، دکترمجیدی، رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه در مسئله صدور احکام همسان سازی، دانشگاه تبریز در زمینه حضور تمام وقت اساتید در دانشگاه با توجه به اعتماد عمومی به همکاران عمل نموده است، گفت: در حال تدوین آئین نامه و برنامه های متناسب با شرایط جدید هستیم و در تابستان، ضمن بازنگری در برنامه ها، بر اساس قوانین بالادستی راهکارهای مناسب اتخاذ خواهیم کرد.

دکتر مجیدی با اشاره به اینکه ارتباط با جامعه و صنعت یکی از ضرورتهای دانشگاههای نسل چهارم است، افزود: در برنامه ریزی ها بایستی طوری عمل شود که اساتید ضمن مراعات چهارچوب قانونی برای حضور تمام وقت در دانشگاه، با اجتماع نیز ارتباط داشته باشد تا بتوانند ضمن شناخت مسائل و دغدغه های جامعه در زمینه های مختلف فنی، صنعتی، اجتماعی، فرهنگی و روانشناختی به ارائه راهکارهای مورد نیاز و تربیت نیروی انسانی ماهر بپردازند.

دکتر مجیدی بر ضرورت حفظ و پشتیبانی از نیروی انسانی دانشگاهها بعنوان سرمایه های اجتماعی و ملی جامعه تاکید کرد و افزود: ضمن تسهیل امور در چهارچوب قانون ضرورت دارد از منزلت و شآن اساتید و دانشگاهیان بعنوان سرمایه هایی که جامعه برای ببار نشستن آنها هزینه و زمان صرف شده است حمایت کنیم و مانع از بین رفتن سرمایه های معنوی جامعه بشویم چون در این حالت همگان مخصوصا"نسل آینده بیشتر متضرر خواهند شد.

دکتر مجیدی با اشاره به فرآیند صدور احکام جدید برای اعضای هیئت علمی و کارکنان افزود: احکام جدید با رعایت اسناد بالادستی صادرشده است. امیدواریم تا پایان شهریور ماه تمام بدهی ها و معوقات را از محلهای مشخص شده در قوانین بودجه پرداخت نمائیم و برای سالتحصیلی آینده بدهی نداشته باشیم.

دراین نشست، دکتر محمد علی کی نژاد، رئیس دانشگاه هنر اسلامی با اشاره به اینکه در بحث همسان سازی، هدف این است که دانشگاهها هرچه بهتر و بیشتر بصورت یکسان، ساماندهی شوند، افزود: امید است با اجرای این قانون، دانشگاهها در اداره امور و برخورد با مشکلات و مسائل وحدت رویه پیدا کنند.

همچنین دکتر کی نژاد پیشنهاد استفاده از یک سیستم حسابرسی و مالی متمرکز برای دانشگاههای استان که مستقر در شهر تبریز و جوابگوی نیازهای این دانشگاهها باشد را ارائه نمود.

دکتر مصطفی قره‌باغی، رئیس دانشگاه صنعتی سهند، دکتر حسن ولی زاده، رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و دکتر حسن پیری، رئیس دانشگاه بناب به بیان مسائل موجود در زمینه صدور احکام و ارائه نظرات و راهکارهای موجود پرداختند.

 


( ۱ )

نظر شما :